maandag 26 januari 2009

Pannekoeken

Er wordt mij wel eens gevraagd hoe ik het oplos als ik - met zo'n groot gezin - heel veel pannekoeken moet bakken. Wij hebben een normale gaskookplaat en daar passen dan twee koekenpannen tegelijk op; dat schiet meestal niet zo op als je vier pakken mix bakt plus nog allerlei vulling: appel, spek, hamblokjes, ananas, champignons (dat zetten we dan in bakjes op tafel en dan kan iedereen zijn ideale pannekoek zelf samenstellen).

Je kunt een heel lang verhaal houden over kosten van grotere kookplaten, slechte ervaringen met andere oplossingen etc. etc., maar dat doe ik niet: voor ons heb ik de ideale oplossing gevonden met een inductiekookplaatje (25 euro nieuw) los op het aanrecht (zie foto, haha alweer een foto van onze lelijke keuken op het blog, maar ja, daar gebeurt ook zo het een en ander en de verbouwing van de keuken heeft geen prioriteit). Echt ideaal: volgens mij bakt het daarop nog sneller dan op het gas, en na het bakken berg ik hem op in z'n platte doos en kan hij weer in de kast.
Op deze manier heb ik vaak in een half uur een grote stapel pannekoeken.



Geen opmerkingen: