zondag 15 februari 2009

Chaos?

Er zijn wel eens tijden dat het lijkt alsof we in een constante chaos leven: de kinderen hebben wel tijd om alles overhoop te halen, en de wat ouderen voelen zich of niet lekker, of zijn weg, of hebben het ergens heel druk mee. Op zulke momenten kan ik me behoorlijk mislukt voelen - als huisvrouw dan.
Vandaag was eigenlijk zo'n leuke dag: vanmorgen vroeg het avondeten al voorbereid, zodat het alleen maar in de oven gezet hoeft te worden, daarna naar de samenkomst met z'n allen. De kinderen hadden kinderdag en hebben daar wat voorbereid voor het weekend dat we met de gemeente over twee weken in de Pageborg hebben, ikzelf gaf voor het eerst een echte les Noors, en André paste op de drie jongsten totdat de les voorbij was. Daarna naar huis, Jan heeft pannekoeken gebakken voor degenen die thuis waren, een kleintje op bed, een ander kleintje even bezighouden, en daarna weer in de auto om de kinderen op te halen van de kinderdag. Twee anderen naar huis brengen, een in Nieuwegein en een in Vianen, nog even iets zakelijks voor André regelen, onderweg verder praten over de Noorse les, ondertussen allemaal vragen van Frank beantwoorden over waarom hij niet veel snoep mocht op de kinderdag en de anderen allemaal wel (valt wel mee Frank!), en dan is de dag ineens weer voorbij met een heerlijke ovenmaaltijd die gaar werd terwijl ik als taxichauffeur fungeerde. Stel je eens voor dat ik had lopen stressen over de rommel... dan had André niet zo leuk na het eten met Irene op de gitaar zitten spelen, en waren de jongens vast met een minder gezellig gevoel gaan slapen... hoewel, nu ik het zeg: ze moeten nog naar bed, laat ik ze maar gauw naar de badkamer jagen!

Geen opmerkingen: