vrijdag 13 februari 2009

Experimenteren


Af en toe gun ik het mezelf om een ongebruikelijk recept uit te proberen, meestal tot groot ongenoegen van een gedeelte van het gezin...
Gisteren was dat "zoervleis", een Limburgse specialiteit, die alweer uit de Allerhande kwam. Hier is de link:
De grap met dit recept was dat iemand die anders graag vlees lust, deze keer mijn kookkeuze niet erg kon waarderen (zie foto), terwijl Gido, die anders het liefst geen vlees eet, dit keer met veel complimenten naar mij toe zijn bord leeg had!
Zoervleis is een hele ervaring, en smaakt een beetje als rode bieten uit een pot, maar dan met riblappen (er zit een heleboel azijn in, en voor het zoet ontbijtkoek en appelstroop). Het vlees wordt door de azijn heerlijk zacht, en dus eetbaar. Ik weet alleen nog niet zeker of ik het nog een keer ga maken....

Geen opmerkingen: