donderdag 26 februari 2009

Muziek


Muziek neemt een belangrijke plaats in bij ons thuis. En dan niet zo zeer op schijfjes of door een hoofdtelefoon - ook wel uiteraard, vooral bij een aantal van de schoolgaande kinderen. Muziek zit bij zowel André als bij mij in de genen geloof ik, en bij tijd en wijle doen we daar ook gezellig wat mee. Op de foto een aantal instrumenten die bij ons vertegenwoordigd zijn: piano, gitaren, citer, accordeon, altblokfluit, ukulele, mondharmonica, dwarsfluit. Irene speelt ook aardig piano, ze bijt zich echt in de muziek vast totdat ze het kan. Ook hebben we voor haar de dwarsfluit en de tweede gitaar gekocht, maar ze concentreert zich meestal op één instrument tegelijk. Jan heeft zijn drumstel, maar dat staat boven gelukkig. De andere kinderen zijn dol op "het kleine gitaartje", en Chris is overal dol op, dus ik kan dit zo niet laten staan...
Met muziek kun je heel gemakkelijk de sfeer in huis beïnvloeden, het is letterlijk en figuurlijk een instrument, dat je kunt gebruiken om het thuis gezellig en fijn te maken.

4 opmerkingen:

mellody zei

Geweldig! Als het even kan wil ik het bespelen van een muziekinstrument ook graag stimuleren. Niet gedwongen natuurlijk, maar het lijkt geweldig als de kinderen zich kunnen uiten in muziek en er misschien ook anderen een plezier mee kunnen doen. Als ze er jong al op leren spelen kunnen ze er later zo veel mee doen! Onze Jesse heeft drumles, nu nog maar eens in de twee weken in de kerk, maar als het steeds beter gaat zou hij echt op les kunnen. Jefta wil graag op pianoles. Lijkt me geweldig. Hidde wil net als z'n vader gitaar spelen. En ik heb 5 jaar saxofoonles gehad. De saxofoon staat nu al bijna twee jaar in een hoekje...Ik hoop het ooit , als de kinderen wat groter zijn weer op te pakken. Ik zou graag les hebben van een Christen om lekker de opwekkingsliederen mee te kunnen spelen. Welk instrument bespeel je zelf?

Karien zei

Ik speel ze allemaal. Ik vind het leuk om iets nieuws onder de knie te krijgen, en bijv. de accordeon hebben we gekregen. Een saxofoon lijkt me echt geweldig! Wij hebben in de gemeente ook twee saxofoonspelers, een daarvan geeft geloof ik de ander les, maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft ook een altklarinet. Echt les heeft hier nooit gewerkt, hoewel Jan nu dus zelf les heeft geregeld bij een oud-schoolgenoot. We hebben een serie pianolesboeken waar Irene zich in haar eigen tempo doorheen heeft gewerkt. Het gaat bij ons dus een beetje op z'n jan-boere-fluitjes, maar het gaat wel!

mellody zei

Bij ons gaat het vooralsnog ook op z'n jan boeren fluitjes..., janboerendrumstel (hi, hi), een muziekschool is erg kostbaar. Jullie zullen met jullie 8 kinderen de boel ook wel financieel af moeten wegen. Zo is het bij ons ook. Maar als Jefta echt pianoles zou willen volgen, en er serieus in is, vind ik het wel een investering waard. prachtig instrument.

Karien zei

We hebben een digitale piano, waar je ook kunt opnemen. Ik kan dus gezellig wat liedjes achter elkaar inspelen, en dan kunnen ze dat zelf afdraaien. Je kunt hem gelukkkig ook op héél zacht zetten!