maandag 2 februari 2009

Positief of negatief


Afgelopen tijd heb ik erover nagedacht wat voor uitstraling onze site heeft. Als je zo alle gezins-momenten achter elkaar leest, lijkt het hier allemaal wel van een leien dakje te gaan, en de kinderen zijn o zo lief... Tja, uiteraard is er ook een andere kant, maar welk kind wil dat zijn boze buien of moeilijk gedrag wordt vastgelegd op internet, en misschien wel een eigen leven gaat leiden? Een boze bui hoort over te gaan, en moeilijk gedrag - ja, daar moeten ze inzicht in krijgen en weten wat ze beter kunnen doen. En daar mogen wij ze dan bij helpen.
Door de negatieve kanten niet extra te belichten, laat staan door te vertellen, kan het ook echt worden 'vergeven en vergeten'. En als je daarna aan mij vraagt of er wel eens iets negatiefs gebeurt hier, dan zeg ik: 'dat kan ik me echt niet herinneren'.

Geen opmerkingen: