zaterdag 14 februari 2009

Uitnodiging


Nu ik een tijdlang dit weblog heb bijgehouden, en er - op één uitzondering na - onder elk bericht "0 commentaren" staat, heb ik gisteren een zogenaamde shoutbox geïnstalleerd, in de linker kolom, en voor iedereen direct zichtbaar. Het nadeel van reageren op het normale weblog is, dat je per sé een "commentaar" moet geven op één van de berichten, terwijl je soms misschien in het algemeen iets wil zeggen over het blog. Toen ik gisteren het weblog van een oude vriendin van mij te zien kreeg, waarin een iets levendiger interactie met de lezers aanwezig is, o.a. door een shoutbox, heb ik bedacht dat dit voor mij misschien ook wel de oplossing is. Het is immers leuk om wat feedback te krijgen van degenen die de moeite nemen om te kijken wat er geplaatst is (dat er mensen zijn die kijken, zie ik aan de teller onderaan uiteraard). Mocht iemand het niet prettig vinden om iets van zichzelf definitief te publiceren, dan kun je het na een dag of twee (als ik het gelezen heb!) zelf weer verwijderen uit de shoutbox.

Het kan ook gewoon zijn dat het te pijnlijk voor mij zou zijn om je mening te geven, bijvoorbeeld omdat ik zo saai schrijf, of omdat er lelijke foto's op staan... Tja, in dat geval moet je misschien niet meer kijken? Als de teller alleen door mijn eigen acties doortelt, dan wordt het misschien tijd om er weer mee te stoppen...

2 opmerkingen:

Emmy zei

Ik lees al je berichtjes en vast nog wel een paar mensen, maar zelfs al zou dat niet zo zijn. Het is toch leuk om het later na te lezen ook voor jezelf?

Ik vind het btw. erg leuk om je berichtjes te lezen.

Karien zei

He wat leuk, een echte reactie!!! Dat doet me toch goed, bedankt daarvoor. En leuk dat je het leuk vindt om de berichtjes te lezen. Het stimuleert me in elk geval om elke dag de camera in de buurt te houden!