zondag 29 maart 2009

Afgeluisterd

Gido vandaag tegen Harry: "Toen ik jong was, vond ik dat heel moeilijk". (Hij is 9!)

En eergisteren heeft Danny (3) zijn hoofd gestoten tegen de "regenboog" (de toog in de woonkamer).

En dit is een heel mooie van iets langer geleden:
Frank kreeg op school een krul voor elke dag dat hij zich goed gedroeg, en na een hele week krullen, kreeg hij dan een sticker. Toen hij halverwege de week geen krul had gekregen, bad hij 's avonds voor het slapen gaan: "Here, ik vind dat het niet meer uitmaakt of ik een krul krijg, want ik krijg toch geen sticker meer. Dus U hoeft me niet te helpen. U heeft deze keer een dag vrij".

Frank denkt ook leuk na. Tijdens een samenkomst waarin het ging over "zien op het onzichtbare", vroeg hij opeens: "hoe kun je nou kijken naar onzichtbaar"? Dat is trouwens al een jaar geleden, dus toen was hij 6.

2 opmerkingen:

Emmy zei

Wat een mooie opmerking is dat. "U heeft deze keer een dag vrij" Dat tovert een glimlach op je gezicht.

Groetjes

Karien zei

Ik zit er inderdaad vaak heel gelukkig bij te luisteren. En die keer heb ik alle moeite gedaan om het zo letterlijk mogelijk te onthouden en het in ons leuke-uitsprakenboekje op te kunnen schrijven!