zaterdag 7 maart 2009

Een gegeven paard...



Nauwelijks zijn we klaar met bidden voor het eten, of Frank barst uit in een onbedaarlijke huilbui. Even daarna begint Danny aan zijn huilconcert, en ook Elwin houdt het niet droog. Zelden zijn mijn kinderen zo ontroerd geweest door mijn kookkunst! Wat is er eigenlijk aan de hand? Ik heb nog geen hap genomen, maar Irene wel. Oei, dit is heet! Ze gaat gauw een grote kan water en wat glazen halen. Frank drinkt een heel glas achter elkaar leeg na zijn kleine hapje rijst met saus, maar het lijkt niet veel te helpen. Gelukkig herinneren we ons dat brood en melkprodukten beter helpen bij het neutraliseren van de smaak, en even later zit bijna iedereen aan een Hollandse broodmaaltijd met een glas melk. Midden op tafel staan de onaangeroerde borden. Slechts drie mensen werken zich door de hun toegedachte hoeveelheid rijst met Green Curry van Blue Elephant heen. Er zaten vorige week twee pakjes van dit spul gratis bij de boodschappen van Albert.nl. Blijkbaar konden ze er niet op een andere manier vanaf komen...

1 opmerking:

Anoniem zei

hi ,
Ben je blog na aan het lezen, (goed nederlands?).
Jammer dat het eten zo heet was.
Om dergelijke teleurstellingen te voorkomen proef ik veel en pas aan.
Hierdoor kun je oplossingen bedenken, zo had ik een keer teveel zout in de erwtensoep gedaan, zo jammer
Maar heb gelijk een zelfde portie opnieuw gemaakt zonder zout en gemengd en was er geen eten verloren.
groet Mien