donderdag 19 maart 2009

Een vertaalopdracht!

Grappig om te zien wat zoiets met je doet: van de week kreeg ik onverwachts een vertaalopdracht doorgemaild van een bureau waar ik ongeveer een jaar geleden mijn cv naartoe had gestuurd en verder nooit meer aan gedacht had. Het was een suffe tekst: de voorwaarden voor een SMS-dienst waar je eigenlijk principieel niet aan mee zou moeten werken (je kon met een heleboel dure SMS-jes een iPhone winnen), maar gewoon het bezig zijn met die twee talen (voor wie het nog niet weet: Noors en Nederlands) plus het idee dat je daarmee een bijdrage levert aan het gezinsinkomen (en dat was deze keer € 40 per uur) geeft je gewoon een ontzettend goed gevoel.
En dan het zelfonderzoek: tijdens mijn dagelijkse krantenrondje in alle vroegte heb ik fijn de tijd om over van alles na te denken, en nu was ik er dus mee bezig hoe mijn leven is gelopen: huisvrouw, nooit behoefte aan betaald werk gehad, en wat zou kunnen uitgroeien: een vertaalbureau vanuit huis, en wat er nou verstandig is: verplichtingen aan alle kanten of gewoon de rust en tijd voor HET GEZIN. Nu voelt het eindelijk alsof ik iets - mijn carrière - opgeef om er voor de kinderen te zijn. En dan is het gelukkig wel zo dat er zo af en toe tijd is voor een klusje tussendoor.
Grappig he, soms doe ik zoveel moeite om vertaalwerk te vinden, en dan lijkt niemand behoefte te hebben aan een vertaler, en als je er dan niet naar op zoek bent, komt het vanzelf naar je toe!

Geen opmerkingen: