vrijdag 13 maart 2009

Gido's schrijftalent


Gido (zie foto) heeft een levendige fantasie. Dat bleek gisteren weer toen ik tussen een stapel volle schriften ook dit opstel van hem tegenkwam, dat een plek verdient op het wereldwijde web:
Op een woensdagmidag scheen de zon wel heel erg hard in Bekieniebroek. Joost zad leker op zijn matras te vliegeren. Ik vond het zo warm, ik dee men kleeren uit en men zwembroek aan. Maar toen in eens vloog de vlieger los. Oo wad moet ik doen zij Joost bij zig zelf. Die flieger was van mijn zus Karin. Ze word woedend als ze hoord dat haar vlieger vast in de boom zit. O wat moet ik doen zij Joost bij zig zelf. Ping ik heb het zij Joost bij zig zelf, ik moet in de boom klimen. Eén uur later was het Joost nog steets niet gelukd, o wat moet ik tog doen zij Joost weer. Als ik zo door ga krijg ik de flieger nooid. Oo wat moet ik tog doen, de brandweer belen, de politie... De brandweer natuurlijk, dat ik dar niet aan gedagt had. Halo met Joost... ja oke... o ja ik snap het, doei. Tatu tatu tatu tatu. Hier zijn we jonge man, zeg het maar. Men flieger zit in de boom. Agteruit... hier jonge man. O bedangt meneer. Niks te dangken, het is mijn baan. O wat zou mijn zus blij zijn. Aa daar ben je Joost, waarom ben je zo laat. Oo dat is een lang verhaal.
Uit.

Geen opmerkingen: