woensdag 11 maart 2009

Inenting en een balletje dat gaat rollen


Ik ben trots op mijn dochter. Hoewel in de maatschappij veelbesproken, is de inenting tegen baarmoederhalskanker thuis niet uitvoerig onderwerp van gesprek geweest. Omdat ik het belangrijk vind dat de kinderen zelf hun mening kunnen vormen, probeer ik, zeker in eerste instantie, mijn eigen gedachten over de dingen voor me te houden. Toen Irene de uitnodiging van het RIVM binnenkreeg, hebben we het er uiteraard wel over gehad, en dat de risico's op deze vorm van kanker voornamelijk voortkomen uit het hebben van seks met verschillende partners. Hieruit heeft zij geconcludeerd dat zij de inenting niet nodig heeft, omdat zij vast van plan is om zichzelf rein te bewaren voor haar eventuele huwelijkspartner alleen. En verder heeft het onderwerp voor haar afgedaan. Wat een heerlijk kind!
------------------------------------------------
Het balletje dat is gaan rollen, betreft mijn werk. Een paar weken geleden vond ik een advertentie van een bedrijf dat een website o.a. naar het Noors wilde laten vertalen , en dat heb ik toen voor ze gedaan (het bedrijf bouwt websites voor verschillende opdrachtgevers). En passant kon ik ze trouwens ook nog vertalers leveren voor het Pools, Fins, Russisch en Kroatisch. En heb ik ze gewezen op een aantal storende fouten in de Nederlandse tekst. Het gevolg hiervan is dat ze mij hebben gevraagd of ik ook andere Nederlandse teksten wil corrigeren, en of ik daar maar een tarief voor wilde noemen. Echt leuk dat zulke dingen steeds weer uit een onverwachte hoek op mijn pad komen! En ik hoef er de deur niet voor uit...

Geen opmerkingen: