donderdag 5 maart 2009

Klopt dat nou wel?

"Je kunt niet vaak genoeg zeggen hoeveel je van ze houdt". Wat een rare zin. Als je het niet vaak genoeg kunt zeggen, waarom zou je het dan proberen? Zeg dan maar liever nooit dat je van ze houdt.
Deze zin schrap ik uit mijn woordenboek, ik vind hem veel te negatief. Volgens mij is het ook gewoon niet waar: ik denk dat je wel vaak genoeg kunt zeggen dat je van ze houdt, met woorden, met het eten dat je maakt, met de dingen die je verzint om te doen, met je toegeeflijkheid én met je weigeren, met het gezicht dat je trekt als je een karweitje voor ze moet opknappen, etc. etc. De kunst is om dat aantal ruimschoots te halen. Hoe vaak zou het moeten? Zeventig keer zeven? Per jaar? Of per dag? En vergeet die lastige puber niet! En je man/vrouw!

Geen opmerkingen: