maandag 27 april 2009

Positief

We schrijven 2 april 2009. Ingespannen tuur ik naar het kleine venstertje. Nee, er staat geen streepje. Met een gemengd gevoel leg ik de test weg. Nog een keer kijken. He, wacht, heel vaag is er toch iets te zien. Nee echt, er staat wel een streepje! Op advies van de "bijsluiter" na drie dagen toch nog maar een keertje kijken. Weer een vaag streepje. Toch zegt de "bijsluiter" dat dat net zo positief is als een dijk van een streep. Ik ben weer zwanger! Wat geweldig! En wat een goede timing... hebben we gelijk een reden om flink erachteraan te zitten met de verbouwing!
Jan en Irene mogen het meteen weten: zij reageren allebei enthousiast. En zelf zijn we ook enthousiast, ook al is het de negende keer: ik voel me uitverkoren.
Inmiddels is het 27 april en is de eerste echo geweest. Ach, wat een hummeltje nog maar, het blijkt - tegen de verwachting in - nog maar 7 weken en pakweg 3 dagen oud te zijn: je kunt het dooierzakje zelfs nog zien zitten, en onze nieuwe zoon of dochter is nog maar zo'n 13 mm lang, maar het hartje klopt prachtig en we besluiten om het nieuws wereldkundig te maken. Dan hoef ik ook mijn misselijkheid en moeheid niet zo te verbergen. Gelukkig is er een hoop afleiding zo met al het werk rondom de verbouwing!

11 opmerkingen:

menrike zei

Wat geweldig!!! Gefeliciteerd!!! (mijn schoonzusje is nu ook 7 weken een een paar dagen...)
Geniet er lekker van, ondanks de drukte!

Was het er 1 op de echo? (zie http://hannekelive.web-log.nl/whats_on_my_mind/2009/04/zeg-maar-nee-da.html#comments)

Karien zei

Ja, het was er één, maar wat voor één!

menrike zei

Een heerlijk hummeltje waarschijnlijk...

Gina & Willem-Jan Olthuis zei

Hoi Karien...gefeliciteerd met je zwangerschap !! Succes met de verbouwing bij je thuis...geniet van je gezin, groetjes van mij. Gina

Esther zei

Congratulations, Karien! You are really RICH!!! Hope all goes well in your pregnancy! Love Esther

Margreet zei

Wat een mooi nieuwtje! Van harte gefeliciteerd! En een goede zwangerschap gewenst...

Groetjes, Margreet.

Mellody zei

Wow! Nog een kindje... hartelijk gefeliciteerd! Ik wens jullie een hele goede, gezonde en gezegende zwangerschap.

Bas en Machteld zei

Van harte gefeliciteerd!

hanneke zei

hoi katrien, leuk dat je even op mijn weblog was.
negen kinderen! en ik maar denken dat we al een groot gezin hebben (5)
gaaf hoor, wel een heel georganiseer lijkt me.
ik wens je een goede zwangerschap en een prachtig kind toe!
ik hou je in de gaten!
groetjes, hanneke

Ada zei

Dag nicht Karien! Heel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb je blog intussen gevonden en zal je regelmatig komen bezoeken. Ik ben blij, dat je zo blij bent en je zo bevoorrecht voelt met de negende op komst. Het is ook absoluut bijzonder.

Groet, Ada, mama van 10...

Maureen zei

Wat leuk om via "Zeeuwse Mama" een ander groot gezin blog te vinden.
En zo hier in de reacties een reactie van Ada tegen te komen.
Ik wil je van harte feliciteren met je zwangerschap en een heerlijke tijd toewensen.
Met voor straks een nieuw klein lief wondertje.
Geniet ervan!