donderdag 14 mei 2009

Nog over de spectaculaire dag

De dag was ook nog eens spectaculair omdat het zulk stralend mooi weer was. Er is nog geen spatje regen gevallen terwijl ons dak open ligt! Van tevoren had ik al veel hulp - en nog steeds - aan een couplet van een lied uit onze liederenbundel:

Wat mij overkomen mag, is mij om 't even:
naar of fijn, groot of klein.
Nu geloof ik dat God altijd overwinning schenkt,
wat het leven mij ook brengt.

Dit hielp mij om mij geen zorgen te maken over de verbouwing, en tot nu toe is alles zo goed verlopen; zorgen maken zou echt verspilde moeite zijn geweest.
Maar goed. Ik wilde nog even laten zien wat de hijskraan na mijn blog van gisteren nog heeft gedaan. Op deze foto zie je links (gelukkig hebben die buren een flinke voor-parkeerplaats) een soort hutje staan. Je ziet het niet helemaal, maar het zijn de twee middelste dakspanten die ze op de grond alvast voorgemonteerd hebben. Zie je dat het geheel bijna net zo hoog is als het huis van onze andere buren rechts? En dan komt het bij ons bovenop de twee onderste verdiepingen!


In de lunchpauze van de bouwvakkers mag Gido boven het boodschappenmandje van de hijskraan met puin vullen. André loopt ook steeds rond, haalt nog wat bruikbare onderdelen van bijv. deuren af en houdt het geheel een beetje in de gaten.
En daar gaat 'ie dan! Dit is de omlijsting van onze nieuwe badkamer en overloop. Lijkt klein zo, maar de onderste stalen balk is ongeveer zes meter lang.

Om vijf uur was het eindelijk allemaal klaar, en nu torent ons huis met zijn vier kale spanten boven alles uit in ons kleine dorp. Natuurlijk moesten we het magnifieke uitzicht bewonderen en even bovenop de zolderbalken staan.
Vandaag komen de vloerplaten erop!



Geen opmerkingen: