zaterdag 9 mei 2009

Wasmachine

En toen ging onze wasmachine stuk. Er ging een was in, deurtje dicht, knopje "aan" induwen - en hup, daar sprong het deurtje vanzelf open! Met geen mogelijkheid konden we hem weer laten doen wat we wilden - dat was gisteren.
Tja, wat doe je dan als de wasmachine al dienst doet sinds 1989... Toch maar even kijken wat er allemaal voor nieuws te koop is. Op de verschillende winkelsites, zoals van BCC, kun je de verschillende mogelijkheden goed vergelijken, en als je er dan één hebt uitgekozen, ga je die intypen bij www.vergelijk.nl. Kassa! 230 euro goedkoper, en op voorraad. Als ik hem zelf kwam ophalen, dan kon die vandaag alweer draaien.
En nu zijn we in het bezit van een nieuwe wasmachine met een grotere capaciteit (8 kg), energieklasse A++ en een heleboel snufjes die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken; ik was vooral geïnteresseerd in de hoeveelheid wasgoed die hij in één keer wil verstouwen.
En ik heb een schitterende tocht (wat staan er veel bomen in Nederland!) dwars door Nederland gemaakt - naar Enter en weer terug - met op Radio4 een uitvoering van "Elias" van Mendelssohn. Bovendien kon ik nog even een paar cadeautjes voor André scoren, die a.s. maandag jarig is.
Als klap op de vuurpijl bleek bij thuiskomst weer dat de heren en dame ook niet stilgezeten hadden: de trap en overloop die vol gruis en steentjes zaten, zijn helemaal schoon, voor het huis is ook geveegd, en er is een provisorisch hekje gemaakt zodat Chris en Danny niet steeds vanuit de achtertuin naar voren lopen.
Van mij mag morgen de wasdroger kapot gaan!

3 opmerkingen:

Mellody zei

Dus toch de wasmachine,misschien voelde hij zich toch wat verlaten ;-)
De wasmachine is inderdaad zo'n ding dat, wanneer die stuk is ,er direkt een andere moet komen. Handig dat je de gelegenheid had om ook helemaal door Nederland te rijden. Een nieuwe wasmachine, een schoon huis...jouw moederdag kan niet meer stuk!

Ada zei

Je huis is nu net even schoon, wacht met die droger maar tot volgende week ofzo...
Inderdaad. De wasmachine moet het gewoon doen en heerlijk lijkt me dat: zo'n grote trommel.
Sterkte met de verbouwing...

Ada

Yukiko zei

Wat leuk zeg zo'n groot gezin, en straks de negende! Ik vind mijn gezin al groot,maar dat stelt helemaal niks voor bij het jouwe.

Ik zag je reactie op mijn web-log, bedankt.

En over kapotte wasmachines kan ik meepraten, ik had er afgelopen jaar ook eentje en was zó blij met mijn nieuwe véél grotere.