vrijdag 19 juni 2009

15 weken

Vandaag duurt de zwangerschap officieel 15 weken. Aan de buitenkant ziet alles er nog hetzelfde uit, dat komt waarschijnlijk doordat ik iets ben afgevallen. Niet te veel, en hoe dat kan snap ik niet, want ik eet tussen de 300 en 600 calorieën op een dag, maar kennelijk is mijn stofwisseling ook helemaal in de war. Gelukkig zijn er nu ook dagen dat ik wat meer energie heb, maar de misselijkheid domineert nog. Lichtpuntjes zijn de kleine beweginkjes die ik voel, vooral als ik rustig lig of zit. En Chris kan sinds gisteren "bebie" zeggen!

4 opmerkingen:

menrike zei

pfff, da's niet veel, 300-600 calorieën!
Wordt je niet duizelig van zo weinig calorieën?

Ik weet nog dat ik juist regelmatig iets moest eten (plakje ontbijtkoek, fruit, cracker...) anders ging ik echt van mijn stokje...

Karien zei

Nou, ik word juist direct misselijk van een piepklein beetje eten... Tussen de middag begin ik dan toch maar met een bakje sla/tomaat, en 's avonds eet ik ook alleen groente, en tussendoor nog wat fruit. Ik voel me de hele dag verzadigd, voel me zelfs vol. Tja, zwangerschap is maar iets raars...

jente zei

Als ik dit zo lees denk ik: een pittige tijd zo al met al. Je gezin draaiende houden tijdens een megaverbouwing en dan ook nog zo misselijk terwijl je juist zoveel energie nodig hebt. Petje af hoor! Ik hoop voor je dat het snel over gaat en dat je lekker kunt genieten van je zwangerschap. Bijzonder dat je nu al je kindje kunt voelen, best snel, of niet?

Alvast een fijn weekend gewenst, groetjes Jente

Karien zei

Ja, dat is snel geloof ik. Het is nog heel lichtjes, maar toch onmiskenbaar, heel gezellig! En over dat draaiende houden: ik laat de boel toch wel heel vaak de boel hoor. Als de was en de boodschappen maar gedaan zijn, er eten op tafel komt en de jongens lekker kunnen spelen, dan is het al best. Opruimen en schoonmaken komen een beetje achteraan, een beetje te ver ook wel, en daar probeer ik dan af en toe wat aan te doen...