maandag 15 juni 2009

Babyshower


Voor de babyshower waar ik vanavond naartoe ga, heb ik deze chocolaatjes gemaakt. Ze zijn zo makkelijk te maken en weer-eens-wat-anders-maar-toch-bekend, dat ik besloten heb om hiermee ook de kinderen op school te laten trakteren als onze baby is geboren!
Zo maak je ze:
Breek 1 chocoladereep in blokjes (wij hebben het liefst het huismerk van de C1000 en geloof me, we hebben heel wat uitgeprobeerd), en doe ze in een magnetronschaaltje. Niet op de hoogste stand, want chocola kan ook verbranden en dat stinkt enorm. Voorzichtig smelten dus, bij ons is het anderhalve minuut op de op een na hoogste stand. Daarna goed doorroeren zodat alles vloeibaar is. Laat met een dessertlepel flinke druppels gesmolten chocola op een stuk bakpapier vallen en strijk ze met de bolle kant van de lepel een beetje uit, zodat ze mooi rond zijn. Uit één reep (75 g) haalden wij er 9-12, hangt uiteraard af van de gewenste grootte. Giet er dan wat muisjes op en duw die voorzichtig een klein beetje verder erin. Even laten afkoelen, daarna in de koelkast verder afkoelen. (Ik leg het bakpapier op een placemat, zodat dat makkelijk te verhuizen is.) En dan proberen om ervan af te blijven totdat er getrakteerd mag worden!

7 opmerkingen:

menrike zei

Leuk en lekker! Wij hadden voor het kraamfeest van Rosalinde ook chocoladebrokken aan 1 kant in een pannetje wat warm gemaakt en daarna in de muisjes gedoopt.
Niet zo mooi rond, maar minstens zo lekker en volgens mij nóg sneller gemaakt!

jente zei

Mmmm.... ziet er lekker uit. Hier zijn ze ook gek op chocola, dus ik ga het in de vakantie ook maar eens proberen (en dat is hier al errug snel zag ik in mijn agenda :-)

groetjes Jente

Anoniem zei

Dat idee nemen we mee! Dank je wel!
Gr,Sandra

Karien zei

He Sandra, heb je mijn vraagje gezien over jouw eigen weblogadres? Ik ben het kwijtgeraakt helaas; hopelijk lees je dit en kun je het mij geven!

Anoniem zei

Hoi Karien,
Kan het zijn dat je me met iemand anders verwisseld? Ik heb geen weblog!
Gr,Sandra

Karien zei

O, een pak van mijn hart! Ik dacht inderdaad dat je een weblog had dat ik ooit heb bekeken en waar ik wel eens op gereageerd had, maar later heb ik hem verwijderd omdat de lettercombinatie tekst/achtergrond zeer slecht leesbaar was... Maar goed, jij kan het niet zijn geweest, hoewel je vast ook een interessant (gezins)leven hebt!

Karien zei

Ik bedoel natuurlijk kleurencombinatie.