vrijdag 12 juni 2009

Dak


Weer een update over de verbouwing - het is tenslotte een werkdag. Deze foto is genomen vanaf de straat, over de schuren van twee buren heen. Je kunt goed zien dat het vordert. Aan deze kant zijn de dakplaten nu ook onder de dakkapel geplaatst, en aan alle kanten zijn latjes vastgemaakt om de toekomende bedekking (dakpannen en aan de gevel kunststof bekleding) houvast te gaan geven. Gelukkig was het vandaag weer mooi weer. Ook binnen gaat het langzaam maar zeker op gang komen. De plafonds van de dakkapellen zijn ook voorzien van latjes om de gipsplaten tegenaan te schroeven, en ik zag ook al wat voorbereidingen van de elektriciteit. Interessant he?

5 opmerkingen:

mellody zei

Wat een geweldige verbouwing. Zo is goed te zien hoe groot het wordt. Hoeveel slaapkamers, badkamers... hebben jullie straks in het totaal?

Karien zei

Het is ook niet zo gek dat het soms wat langzaam lijkt te gaan; aan weerskanten is het zo'n twaalf meter nieuw dak/dakkapel/dakgoot etc., dat is twee flinke rijtjeshuizen naast elkaar, dus eigenlijk vier!
Als alles klaar is, hebben we op de twee bovenverdiepingen in totaal acht slaapkamers en twee badkamers. Beneden hebben we ook nog een kamer die nu een aantal jaar dienst heeft gedaan als slaapkamer, maar die ik voorlopig liever voor andere dingen ga gebruiken - weet nog niet precies welke, misschien voor "lawaai"-dingen zoals de voetbaltafel en de Gamecube.
Op de overloop boven komt dan een hoekje voor een computer (waar ze voornamelijk spelletjes op doen, en hopelijk staan ze dan niet steeds met z'n allen eromheen), en op de overloop van de tweede verdieping zijn we heel voorzichtig een infraroodcabine aan het plannen...

mellody zei

Wauw!
Die slaapkamer van beneden zou misschien voor jullie negende kindje kunnen worden? Slaapt het babytje eerst bij jullie op de kamer?
Onze kinderen hebben altijd de eerste maanden bij ons geslapen.

Karien zei

Verwacht je soms dat het een schreeuwerd wordt die we 's nachts liever niet willen horen? In dat geval hebben we nog een caravan buiten... Nee hoor, de baby komt gezellig in de hangwieg boven of naast mijn bed (die heb ik zelf gemaakt voor Chris en ik ben er erg trots op!), en na een poosje verhuist hij/zij naar de babykamer die naast onze slaapkamer komt. Ik ben de commode al aan het opknappen. Die heb ik ook zelf gemaakt destijds voor Irene, toen op maat voor het vorige huis, later is er een stuk afgehaald om te passen in dit huis, en nu is hij helemaal ingekort, maar nog steeds groot genoeg. T.z.t. komen er wel foto's!

Anoniem zei

Hoi, Sinds een paar weken lees ik je blog en ik vind het allemaal reuze interesant, de verbouwing en je zwangerschap van de 9e. Eigelijk ben ik een beetje jaloers, ik heb 5 kinderen (van 5 tot 16 jaar) en mijn man vind het mooi zo en ikzelf twijfel of ik er meer aakan, maar ja, ik denk dat het vrouw-eigen is om maar naar naar meer kinderen te verlangen.Succes verder, Groetjes Yvonne