maandag 29 juni 2009

FF tussendoor


Puberdochters hebben meestal hun eigen smaak, en dat is bij die van ons niet anders. Ik hoef bij haar echt niet aan te komen met wat ik leuk vind, maar soms overlappen onze smaken elkaar toch. Een paar weken terug zei ze dat het haar leuk leek om een wit gehaakt bolerootje te hebben, en dat is bij mij niet aan dovemansoren gezegd. Samen zijn we gaan struinen in de stapel Ariadnes die ik nog heb liggen, en op internet, en met behulp van vele verschillende patronen heb ik dit vestje in elkaar geknutseld, precies volgens mevrouw haar wensen. Het leukste is voor mij dat het gewoon een uitgehaald vestje is dat ik al eerder eens voor haar had gehaakt, maar al lang te klein, maar het was zulke goede katoen dat het er best tegen kon om uitgehaald te worden. Ben benieuwd of ze hem vaak gaat dragen...
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het leuk vond om haakwerk af te hechten (ikzelf al helemaal niet), en in dit dingetje zitten sowieso achttien vierkantjes, twee mouwen en een rand, en dan nog een x aantal draden om de vierkantjes aan elkaar te haken. En weet je wat: het was gewoon feest om dat vandaag een voor een af te hechten en af te knippen. Na elk knipje was het weer mooier en zoveel werk was het toch ook weer niet. Weer wat geleerd!

1 opmerking:

menrike zei

Erg leuk!!! Mocht je de slag te pakken hebben en er nog meer willen maken: ik heb 3 dochters...