maandag 1 juni 2009

Het lijkt wel zomer




En weer wordt er hard in de tuin gewerkt, deze keer doen zelfs Jan en Irene mee. Irene heeft het idee opgevat om een gezellig zitje te maken op een stuk beton waar vroeger een schuur heeft gestaan, en waar nu allemaal troep ligt, en Jan is meegezogen in het enthousiasme. Harry en Gido zijn bezig met hun eigen project, de boomhut, waar nu een vloer ligt. Ik zie het al helemaal voor me: vroeger leek het me al zo leuk om in een boom een boek te zitten lezen, en het ziet ernaar uit dat dat binnenkort ook mogelijk is in onze tuin!

Gisteren een heerlijke ontspannen dag gehad op Pagedal. Niet alleen gisteren was een feestdag, alle dagen van ons leven kunnen een feestdag zijn, als we leren om alles wat er op ons pad komt, op de juiste manier te nemen. Dan maakt het niet meer uit hoe de anderen zijn, maar kan ik gewoon gelukkig zijn, en wordt de woestijn tot een oord van bronnen. 's Middags een heel lange pauze, waarin iedereen weer met elkaar kon bijpraten - of voetballen natuurlijk - en waarin ik mijn ouders weer eens kon opzoeken, iets wat in het normale drukke leven niet zo snel gebeurt, hoewel ze 10 km bij ons vandaan wonen... 's Avonds om half tien gingen we rijden, waardoor we nog net voor middernacht thuis kwamen. Gelukkig heelhuids, want na zo'n vermoeiende dag zo'n lange late rit is niet echt bevorderlijk voor de alertheid onderweg! Elke keer als ik zoveel moeite heb met wakker blijven, neem ik me voor om niet weer zo laat te gaan rijden, maar aan de andere kant hebben we er ook zoveel voor teruggekregen. Misschien dat iemand nog tips heeft om wakker te blijven in de auto? En dan liever niet die van mr. Bean: vinger in de sigarettenaansteker...

1 opmerking:

menrike zei

-Niet alleen gisteren was een feestdag, alle dagen van ons leven kunnen een feestdag zijn, als we leren om alles wat er op ons pad komt, op de juiste manier te nemen. Dan maakt het niet meer uit hoe de anderen zijn, maar kan ik gewoon gelukkig zijn, en wordt de woestijn tot een oord van bronnen.-

Mooi... die neem ik mee voor vandaag.