maandag 15 juni 2009

Nog meer babyshower



En deze zijn nu ook klaar! Een gruwelijk lekkere appeltaart uit mijn Engelse kookboek. Wij hebben van die uitstans-letters, en daarmee kun je in dit geval leuk de woorden "jongen" en "meisje" in de taart zetten.

Het is lang geleden dat wij voor het laatst huisgemaakte slagroomtaart in huis hadden, en deze is helaas ook niet voor onszelf, maar wel zelf gemaakt, en bovendien nog goed gelukt. Ik denk dat ik weet wat we voor vaderdag gaan maken...

Het valt me trouwens 100% mee hoeveel zo'n taart kost. Bij de boomgaard verderop haal ik altijd Elstars, supergeschikt ook voor appelmoes en appeltaart, en maar 30 cent per kilo. Zo komt zo'n grote appeltaart met een doorsnede van 28 cm op ongeveer 1 euro. De slagroomtaart is duurder vanwege de slagroom en de geschaafde amandelen aan de zijkant (krokant kan ook, maar was uitverkocht). We zullen een van de kinderen maar een opleiding taart bakken geven...

3 opmerkingen:

jente zei

Nogmaals: mmmm...... lekker :-)

Jente

mellody zei

Ziet er allemaal lekker uit. Wat is die babyshower precies?

Karien zei

Een avond voor een hoogzwangere, waarop we haar lekker verwennen met cadeautjes voor haarzelf en de baby (allemaal vrouwen natuurlijk). Blauw en rose versiering, een leuk spel of een quiz (van iedereen een babyfoto en dan raden wie wie is), en in ons geval van iedereen een bemoediging of lief briefje (soms hardop voorgelezen).