zaterdag 27 juni 2009

O, o die Danny!


Vanmiddag stond ik in de keuken Italiaanse bollen te bakken, en André was bij de voordeur bezig. De oudste drie weg, en de anderen in de kamer. Eten klaar, Danny spoorloos! Overal zoeken, eerst in huis, in de slaapkamers, onder ons bed in de woonkamer, boven in de nieuwe kamers, in de wc, nergens Danny. Dan in de tuin. Natuurlijk denk je altijd gelijk aan de vijver; van de week liep hij ook ineens achter het hekje... En mocht hij erin liggen, dan is het het beste om dat zo snel mogelijk te weten, want dan is er nog een kans dat hij leeft.... Dus ik in mijn onderbroek de vijver in. Het water komt tot aan mijn middel en het is erg donker, dus zien kun je niet ver. Met mijn voeten voelde ik de hele bodem af, maar gelukkig geen Danny. Ook niet in de sloot achter de tuin. Ook niet bij de buren. Ook niet in de straat. Gido fietste het hele dorp door (wat niet veel is, maar goed), en ook geen Danny. En er werd geroepen! Na meer dan een kwartier zoeken wisten wij het ook niet meer. Toen zei André: daarnet had hij zich verstopt onderin de kast van Jan (die in de woonkamer staat vanwege de verbouwing), en daar ging ik nog eens kijken. Geen Danny. Dan achter het hoofdeind van ons bed, in de kast waar André's pakken en overhemden hangen, en daar, bijna niet zichtbaar, op zijn knieën, met zijn rug naar mij toe, zat Danny. Geen idee waarom hij zich daar zo lang verstopte... slecht geweten misschien? We zullen er wel nooit achter komen, maar hij wilde het nog wel een keertje overdoen voor de foto!

4 opmerkingen:

menrike zei

Wat een boef!!!
Had je ook jouw zoekactie in je onderbroek ook niet even over kunnen doen voor de foto? :)

Gelukkig zeg, dat hij "maar" in de kast zat en dat er geen ergere dingen zijn gebeurd...

Mellody zei

Zo! wat een dondersteen. je beschrijft het aardig luchtig en met humor, en ws een heleboel opluchting, maar wat zal het een enorme schrik geweest zijn als je hem werkelijk nergens kunt vinden.... dat zoeken in de vijver, pfffff, ik moet er niet aan denken. Overweeg je niet een beter, hoger hek om die vijver te plaatsen? Waarom dempen jullie hem eigenlijk niet totdat ook jullie in aantocht zijnde kleintje groter is. Chris is ook al zo handig in ht klim en klauter werk. Je moet er toch niet aan denken...

Karien zei

Ach ja, die vijver. Nee, ik heb een heel veilig gevoel bij die vijver, en het is zo'n wiebelhek waar je niet echt overheen kunt klimmen zonder hulpmiddelen. En in principe houden we altijd een oogje in het zeil op de kleintjes. En ik ben ook geen moment bang geweest dat hij er echt in lag, maar ja, als je hem dan zó lang niet kunt vinden, moet je de mogelijkheden wel uitsluiten. De vijver is trouwens niet mijn wens, maar die van André...

jente zei

Die kleine boef laat jullie nog wel eens schrikken, of niet? Gelukkig heb je hem met een guitig koppie in de kast terug gevonden!
Maar die extra stress heb je momenteel niet nodig lijkt me... de zwangerschap en de verbouwing lijken me al genoeg energie te kosten. Het wordt wel mooi trouwens, ook nu met die ramen erin!

groeten Jente