zaterdag 18 juli 2009

Knutselen met raamfolie


Vanmorgen vroeg heb ik - na de krantenwijk en met het huis verder nog diep in rust - het tweede raam van de nieuwe badkamer voorzien van raamfolie. Er bleef een heel stuk over. En ja, dan begint het te borrelen bij mij. Omdat de kamers van Frank en Elwin/Danny voorlopig nog niet klaar zijn (na de bouwvak weer verder), leek het me leuk om hen alvast iets leuks te geven voor op hun raam. Zo simpel als wat: bijvoorbeeld een kleurplaat uitprinten, iets vergroten, op de raamfolie vastzetten met stukjes plakband, en dan samen uitknippen. Het aanbrengen op het raam is een fluitje van een cent, en zo is er weer snel een jongetje blij!

Het kasteel heb ik van een ander weblog, met dank aan Daan, die een mooie ridderkamer heeft, en die o.a. dit kasteel op zijn muur heeft.
Vannacht gaan we alvast een paar jongens boven neerleggen, in de kale kamers, zonder gordijnen, maar wel lekker alleen. Zo hopen we op iets meer nachtrust voor de jongens, die elkaar anders wel heel erg lang wakker houden. Chris slaapt nu ook weer binnen, want het is niet meer veilig om hem in de caravan te houden; hij kan zelfs de slaapkamerdeur van binnenuit van het slot halen... Om zijn kamertje te verduisteren (anders slaapt hij vast niet) hebben we een zwarte fleece deken heel elegant om zijn raam gehangen... ahum.

4 opmerkingen:

huize steen zei

Leuk idee zeg, ga ik ook doen :-)

jente zei

Wat leuk om dat op ramen plakken! En grappig... ik heb dezelfde dino-kleurplaat ooit gebruikt om een shirt van een van de jongens op te leuken :-)

Geniet er maar even lekker van: het huis even voor jullie eigen gezin. Het geeft best veel onrust vind ik altijd andere mensen in en om je huis heen. Fijne vakantie (of moet ik zeggen werkvakantie? ;-), Jente

Anita zei

Creatief hoor! Zelf heb ik ook nog eens stuk folie liggen, denk dat ik daar ook maar een leuk patroon uit ga snijden voor de kinderkamers!

Rieneke zei

Lekker is dat om te knutselen he!! Vandaag ga ik zelf weer aan de slag met een groot project. Mijn kleinkinderen willen graag draken op hun ramen hebben. Dat zal me toch weer een klusje worden. Groet Rieneke