woensdag 22 juli 2009

Lekker toetje en wassen

Allemaal bedankt voor de namen, we zijn er nog niet uit, maar het helpt wel!

Toen ik vanmiddag met Irene uit Nieuwegein terugkwam met een heleboel tassen vol nieuwe spullen, zaten een van mijn vier broers en een van mijn drie zussen in onze tuin, en die hadden voor ons een lekker toetje meegenomen: drie bakken met bessen! Met slagroom een heerlijk toetje, maar wel erg wennen voor de jongsten, zelfs met extra suiker...




's Avonds, toen André even op de bank lag bij te komen (volgens mij was hij echt even weg), kwam een van mijn andere broers, en die heeft samen met Jan de wasmachine van de werkkamer beneden weer naar boven gebracht! Verrassing voor André, die dacht dat hij dat met zijn zwager had moeten opknappen. De wasdroger kon nu ook weer uit de keuken, want het plekje boven is dan wel niet klaar, er is in elk geval een goede ondergrond (betegeld beton), stroom en wateraan- en afvoer. Het is de bedoeling dat we hier zelf weer een nette waskamer van maken, met werkblad, waarin naast de wasdroger ook een wasbak met kraan komt, en hiertegenover kunnen dan de wasmanden staan en er komt een kastje of planken voor wasmiddel en dat soort spullen.
Voorlopig ben ik al heel blij dat ik niet meer met de was heen en weer naar de werkkamer buiten hoef te lopen en daarna in de keuken drogen (en dan niet tegelijk met de andere apparaten aan, want dan begeeft de stroom het). Misschien komt er nu weer wat meer orde in huis...

1 opmerking:

Anoniem zei

Karien,

Eerst nog een reactie op je vorige blog. Wat leuk, weer een jongen! Ook wij zagen vorige week dat we weer een zoon krijgen. Wij hebben dan 3 zonen en 2 dochters. Ik heb er helemaal zin in!
Bij ons zijn de bessenstruiken alweer een paar weken leeg. Wij zullen weeer moeten wachten op volgend jaar. We hebben er dit jaar 24 (!!) kilo afgehaald. De kelder staat vol met jam, siroop.
Fijn, dat je wasmachine op een gemakkelijkere plek staat. Het blijft een hoop, de was en keert iedere dag weer terug, dus die verdient een goede plaats.
Gr,Sandra