vrijdag 24 juli 2009

Logeren in eigen huis


"Karien, wil je op muggenjacht gaan?" Dat was midden in de nacht, in de woonkamer, waar wij al bijna vier maanden slapen. En ik ben getrouwd met iemand met slechte ogen, en bovendien nachtblind, dus dit soort karweitjes mag ik opknappen. Nou, muggen vangen lukt dus niet in een overvolle grote woonkamer met open kasten met kleding, enz. enz. En bovendien zijn daar nog de vliegen die om een uur of vijf irritant laag komen overzoemen. Dat was gisternacht. Op dat moment besloot ik dat we alles op alles zouden zetten om de volgende nacht in onze nieuwe slaapkamer te trekken. De grote wand was nog niet geverfd, en er lag nog geen vloer. Het nieuwe bed was al gekocht, maar nog in de doos.
's Morgens na de krantenwijk heb ik de wand geverfd, en 's middags, toen ik beneden tussen de lawaaiige kinderen diep lag te slapen, is André met de vloer begonnen. 's Avonds was die klaar, en hebben we met vereende krachten het bed in elkaar gezet; lattenbodems en matrassen uit ons oude bed gehaald, en daar stond 'ie. Het voelde heel raar, alsof we aan het logeren waren in ons eigen huis. En weer dichter bij de kinderen, zodat we meer nachtelijke geluiden horen. Dat was wel wennen. Maar ge-luk-kig geen nachtelijke mug- en vlieggeluiden, en ook niet 's morgens vroeg al de jongens naast je bed - dat geldt dan weer voor André, want ik ben toch wel beneden. Weer een mijlpaaltje bereikt!

2 opmerkingen:

Mellody zei

Goed zeg! En ziet er wederom heel mooi uit, ookal is het nog niet af. Mooie muren, mooi bed!

Zeeuwse Mama zei

Ja met klussen leef je echt van mijlpaal naar mijlpaal he, dat vind ik ook altijd.
Als het goed is beginnen wij volgende week aan de kamer, nieuwe kozijnen in elk geval...
Geen idee wanneer de kamer af gaat zijn...misschien wel pas met kerst ;-(
Maar vooruit, we gaan ervoor!