donderdag 30 juli 2009

Over de helft

Vanmiddag reed ik met Gido naar het luxe echocentrum voor de 20-wekenecho (morgen ben ik 21 weken), vlak bij onze vorige woonplaats. Een bunker van een gebouw (nieuwbouw hè), maar wat een mooie apparatuur! Vanwaar ik lag, kon ik met behulp van de beamer kamerbreed zien hoe onze kleine in mijn buik aan het rondbuitelen was. Niet zo handig dat hij niet stil wilde liggen, want zo kon de verloskundige (een oude bekende van me) niet zien hoe het bloed in en uit de hartkamers stroomde, maar voor de rest zag alles er weer helemaal volmaakt uit. Wat een wonder weer, als je het zo ziet, is het des te meer verbazingwekkend dat alles toch elke keer zo mooi aangelegd wordt! Een hele rits afdrukken kregen we mee, waarop o.a. duidelijk vastgelegd dat het toch echt weer om een jongetje gaat...
Op de terugweg reden we langs ons vorige huis, waar Gido nog geboren is. Grappig om te zien dat de steentjes nog steeds zo in de voortuin lagen zoals wij ze ooit gelegd hebben, met een parkeerplaats van grote betontegels en een paadje naar de voordeur. We vonden het allebei maar een klein huisje, en we waren blij dat ons huis van tegenwoordig toch een stuk verderop staat, waar er nog ruimte is!

4 opmerkingen:

Yukiko zei

Fijn dat alles goed was. En leuk dat het weer een jongetje is.

Ik heb de echo over twee weken (iets meer), en ben erg zenuwachtig, omdat het de vorige keer dus niet goed zat met de aanleg van de urinewegen. Je kent ons verhaal vast wel. Ook bij Jessai zat het niet goed bij de nieren, maar hij leeft gelukkig wel in goede gezondheid nu. Maar een 20wekenecho heeft voor mij wel een andere lading gekregen.

menrike zei

Mooi hè, zo'n echo... Ik vond het ook elke keer weer zo ontroerend en verbazingwekkend om te zien...
Vooral de echo in het wkz in utrecht was zo kraakhelder!

Leuk, weer een jochie... of had je dochter toch op een klein zusje gehoopt?

Karien zei

@Yukiko, ja ik weet het, en ik denk veel aan je. Het is ook eigenlijk een wonder als het allemaal goed is. Ik leef met je mee en hoop heel erg voor je op een goed echoresultaat, en een ontspannen zwangerschap daarna.

@Menrike, een kleine steek van teleurstelling had ze wel bij de echo (ze was erbij), maar de reacties van de mensen om ons heen zijn zonder uitzondering heel erg positief, en ze zou het geloof ik al niet meer anders willen. We zeiden ook: stel dat we eerst acht jongens hadden, en daarna een meisje, dan was jij degene die nu nog geboren moest worden, had je dat liever gewild? :-D

Margreet zei

Mijn man komt uit een gezin waarin ook acht jongens zijn geboren. Een meisje is er nooit gekomen, die kwamen vanzelf volgens m'n schoonmoeder... En ze heeft gelijk, inmiddels heeft ze vijf meiden.