dinsdag 25 augustus 2009

Gedwongen pauzes


Niet omdat ik wil klagen, maar gewoon omdat het bij mij en ons gezinsleven hoort, vertel ik hier iets over mijn rechter enkel. Al van jongs af aan heb ik daar erg veel last van gehad, maar toen ik een jaar of 16 was, heb ik er op een van onze conferenties voor laten bidden, en toen ben ik de pijn kwijt geraakt. Wel moest ik altijd opletten dat ik de enkel niet te veel belastte, maar binnen bepaalde grenzen kon ik toch gewoon goed meekomen. De laatste jaren is dit weer veranderd, en met name in de zomer heb ik veel last van vocht in de enkel. En dan ben ik gauw aan het eind van mijn kunnen, en kan ik de rest van de dag met mijn voet omhoog gaan zitten... Afgelopen zondag was mijn broer met zijn gezin bij ons, en hij vroeg mij of ik het dan niet zou intapen. Van die oplossing had ik niet gehoord, tenminste niet dat het zou helpen tegen het dik worden, maar we hebben het vandaag geprobeerd. André heeft ooit geleerd om een drukverband aan te leggen, en bovendien heb ik wat gegoogled en zag inderdaad dat iemand steunkousen had gekregen tegen het vocht in zijn enkels, dus... Nou, het helpt zeker wel! Niet dat ik als een dolle door het huis kan racen, maar mijn grenzen kunnen wel worden verlegd. Hartelijk bedankt dus Bas, voor je tip! Toch blijf ik bewust af en toe een pauze nemen, hetzij achter de computer, hetzij op de bank, met de enkel omhoog. Een breiwerkje erbij (ik dacht dat ik kon breien, maar sinds ik www.zijmaakthet.web-log.nl heb bezocht, weet ik dat mijn breikunst niet veel voorstelt, en probeer nu allerlei nieuwe technieken uit met het maken van de schattige teckel die op die site staat - de handschoenen zijn af). Bovendien ga ik extra goed op mijn gewicht letten, want al te veel gewicht op de enkel zal ook wel niet het beste zijn. En zo hopen we dat het gezin goed draaiende kan blijven en het huishouden gedaan kan blijven worden!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,

Ik ken het probleem ook met vocht, ik heb deze hele zomer al dikke voeten en enkels. Tot bloeduitstortingen aan toe. Ook ik moet eigenlijk dus met de voetjes omhoog maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig heb ik nog geen steunkousen ben dan ook nog maar 25. Mijn huisarts zegt dat het komt omdat ik te zwaar ben dus hier gaat er binnenkort ook een aan de lijn. Veel sterkte ermee!!!!

groetjes Linda

hartelijk zei

Vervelend kwaaltje!!
Sterkte, ik hoop dat je er nog és helemaal vanaf komt!

Groetjes Adriana

Karien zei

Nou Adriana, dan moet er wel een wonder gebeuren... Op dit moment proberen we het beste ervan te maken, als het niet meer gaat, moeten ze de enkel stijfzetten, maar daar heb ik helemaal geen zin in (er zit nu nog net een beetje bewegingsruimte in). Never mind, ik heb gelukkig nog één gezonde voet!

jente zei

Vervelend zeg om iedere keer verplicht rust te moeten nemen. Gelukkig helpt het tapen een beetje...