zondag 16 augustus 2009

Licht in het donker


Een idee dat ooit in het blad Doe-het-zelf heeft gestaan, hebben we nu gebruikt: onder ons bed is een lamp gemonteerd (in dit geval een lichtslang rondom), die bij de deur én bij het bed aan- of uitgedaan kan worden. De belangrijkste reden daarvoor is dat André, die nachtblind is, 's nachts zonder zich overal aan te stoten de weg naar de deur of naar zijn kant van het bed kan vinden. Verder geeft het gewoon een heel bijzonder effect.
Frank ligt in mijn bed om in slaap te komen, zodat hij Chris niet wakker houdt, met wie hij op één kamer slaapt. 't Is nog niet de ideale toestand, maar is voorlopig wel een goede oplossing voor het slaaptekort van sommige kinderen...

4 opmerkingen:

mellody zei

Goed idee. Had ik zo'n ding vroeger maar gehad ;-) Niet omdat ik nachtblind ben/was.., maar omdat ik 1,5 m voor het bed in het bed sprong. Bang dat er iets onder m'n bed mijn voet zou pakken ofzo...
Wij moeten ook vaak kinderen 's avonds terug leggen in hun eigen bed. Vind ik helemaal niet erg.

huize steen zei

Hihi, nou ik vind het nog wel erg donker hoor ;-) Ik heb hier ook regelmatig een halve tweeling in mijn bed liggen :-) regelmatig komt hij het zelf vragen omdat hij wil slapen en zijn broer nog ligt te keten. S'nachts leg ik hem dan terug in zijn eigen bed. Vooral s'winters is zo'n voorverwarmd bed heerlijk :-)

Karien zei

Het heeft me enorm veel moeite gekost om een foto te maken waarop nog enigszins te zien is dat er een lamp onder het bed aan is... Zonder flits kan ik geloof ik geen foto maken, dan doet 'ie het gewoon niet, maar in het echt geeft het echt wel genoeg licht, ik zou er zelfs bij kunnen lezen als ik mijn boek naast mijn bed houd (maar ik krijg nog een privélampje boven mijn bed). En als je je halve tweeling weer in zijn koude bed legt, wordt hij dan niet wakker van het verschil in temperatuur? :-)

huize steen zei

Nee eigenlijk niet, hij nesteld zich lekker in zijn dekbed en knort heerlijk verder :-)