zaterdag 22 augustus 2009

Rustig dagje


Vandaag een rustig dagje, want we zijn maar met z'n zessen. Hoewel, rustig: vanmorgen snel de boodschappen doen, daarna Gido en Frank wegbrengen naar "het weekend" (Irene en Harry zijn gisteravond al gegaan). Toen Chris en Danny sliepen, ben ik naar Maarssen gereden om een secretaire te gaan halen, die voor mij gereserveerd stond. Tot voor kort was ik nog niet bekend met het woord brocante, maar toen ik voor onze slaapkamer op Marktplaats op zoek was naar een secretaire, zodat ik mijn persoonlijke spulletjes enigszins veilig op kan bergen - dat moet wel als de kinderen groter worden: dan beschouw je het hele huis niet meer als van jou, maar dan moet je je weer terugtrekken op je eigen kamer zoals vroeger - stuitte ik op een bedrijf dat brocante verkoopt: ze knappen oude meubels op en maken er op een andere manier oude meubels van; ze schilderen het krijtwit, met net nog een klein beetje van het donkere hout erdoorheen zichtbaar, en daarna zetten ze het in een of andere wassoort. Porseleinen knopjes erop en het is klaar; zogenaamd oud. Nu ben ik niet zo'n liefhebber van oud, en al helemaal niet van die viesbruine veegjes die er expres op waren gemaakt, dus toen ik thuiskwam met mijn lading, heb ik hem gelijk overgespoten met een dun laagje witte verf, waar de secretaire flink van opknapte. Hopelijk beledig ik niemand hiermee...! En nu maar wachten tot de verf helemaal is opgedroogd, dan kan die op z'n plek en volgestouwd worden!

6 opmerkingen:

huize steen zei

Mooie secretaire hoor !! Ik ben gek op brocante ! Heb in Frankrijk ook wat zaakjes afgestruint. Helaas zit er vaak ook heel veel oude troep tussen. En af en toe ben ik enorm verbaasd over de prijzen die ze er af en toe voor vragen !!

menrike zei

Hahaha, ja brocante... Ik hou ervan, óók van dat vieze bruine gloedje wat tussen de mooie witte kalkverf doorpiept. Wij hebben zo'n oud, antiek opgepimpt kastje staan en ik blijf rondkijken naar een leuk klein kastje in dezelfde stijl. Nee hoor, je hebt me niet beledigd... Ieder zo zijn smaak...

Marianne zei

Dat nep-oude, nee, daar houd ik ook niet zo van. Wel heb ik een secretaire, maar dan gewoon eerlijk licht grenen. Dat je je terug gaat trekken, dat herken ik ja. Nu de oudste kinderen allemaal kunnen lezen en erg nieuwsgierig blijken te zijn, voel ik de behoefte opkomen om mijn persoonlijke dingen op te bergen of af te schermen voor hen. Het is dan ook niet toevallig dat we juist nu bezig zijn om een, weliswaar peipklein, maar helemaal EIGEN kamertje voor mij te maken! Wat heb ik daar een zin in!

jente zei

Fijn om een eigen plekje te hebben in huis! En wat mooi ook, daar kun je echt fijn aan zitten en je spulletjes neerleggen.
Ook al zijn ze bij ons nog jong... ik heb het gevoel dat het huis van iedereen is, ik mis nog steeds een eigen plekje. Straks als onze zolderkamer klaar is ga ik een eigen hoekje inrichten, ik kijk er echt naar uit!

Tineke zei

Wat een leuke secretaire heb je gekocht zeg! Kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een eigen plekje om je spulletjes in op te bergen. Met zoveel nieuwsgierige oogjes in de buurt.

Anoniem zei

Oh, wat herkenbaar, dat overspuiten van wat ze net zo zorgvuldig aanbrengen om het oud te laten lijken! Ik heb om die reden een bankje ooit niet gekocht, ik wilde het gewoon netjes wit hebben ipv gevlekt... Het model van zo'n meubel staat je dan wel aan, maar de afwerking niet. Groetjes, Sandra Robben