maandag 3 augustus 2009

Stof in de brievenbus


Te doen hebben we erg veel, tijd hebben we erg weinig. Geen tijd dus om een zaterdagochtend naar de lapjesmarkt in Utrecht te gaan, ook al is dat niet ver weg (overigens wel een aanrader!). Wat doe je dus als je de overige stoffenwinkels in de buurt al hebt bezocht (Kwantum, Ikea)? Toch maar eens op internet kijken. Tot mijn verbazing vond ik een aantal sites met uitgebreide stoffencollecties, en na lang wikken en wegen besloot ik het erop te wagen en een bestelling te plaatsen. Met lichte aarzeling, want ik vind het toch veel prettiger om eerst even zelf te voelen... Maar ik ben niet teleurgesteld: zaterdag werd meer dan 60 m bestelde stof aan de voordeur afgeleverd - het paste toch niet in de brievenbus. Bij nameten bleek dat de winkel ruim heeft afgeknipt, en ook de kwaliteit viel niet tegen. Vandaar dat ik deze site wil aanbevelen: www.stoffenvosje.nl. Gekocht heb ik dierenprintstoffen voor gordijnen, met voering, en crèpe satijn voor een sprei, gecombineerd met brokaat. De eerste meters zijn inmiddels al verwerkt: voor Gido's jungle-boomhutkamer een tijgergordijn voor het giraf-raam.

2 opmerkingen:

Mellody zei

Ik word steeds benieuwder naar het eindresultaat. Alle dingen en ideeén die hier voorbij zijn gekomen klinken ERG leuk!
Hoe wil Irene eigenlijk met haar kamer?

Karien zei

@Mellody, nog even geduld... Irene heeft het al lang geleden gepland: donkerbruine wanden, witte meubels: bed, garderobekast, ladenkast, poef. Roze accenten of rode accenten (wisselbaar). Gordijnen weet ze nog niet. De vloer is donkerbruin laminaat. Alles past bij het kleurenstaaltje van Histor (kleur Overleven). Helaas had ze geen ruimte ingepland voor haar schoolspullen, en dat is niet erg, want nu richten we een studeerplekje in op de kamer die we straks overhouden...