donderdag 13 augustus 2009

Wat een goed idee!

Vandaag hebben we een computerloze dag ingelast - wat spelletjes betreft wel te verstaan. Ik werd het helemaal zat dat de jongens de h e l e tijd aan dat ding zaten, om de beurt weliswaar, maar als de ander mocht, dan zaten er alsnog drie omheen... Na de verbouwing gaat de computer naar boven, op de overloop, zodat we nog wel wat toezicht hebben, maar dan is het makkelijker om ieder ook niet al te veel computertijd te geven, maar nu staat hij gewoon nog in de woonkamer, met alles wat daarbij hoort. Dus op een gegeven moment heb ik gisteren besloten dat we vandaag geen spelletjes zouden spelen.
En wat denk je? We hebben nog nooit (nou ja, in tijden dan) niet zo'n gezellige en ontspannen dag gehad! De gewone spelletjes kwamen weer uit de kast (Wie is het?), er werd met Playmobil gespeeld, er werd niet gezeurd om de computer - nou ja, bijna niet dan, Frank kreeg het aan het eind van de middag even te kwaad - en er is bijna geen onvertogen woord gevallen. Als ik het voor het zeggen had, dan deden we de computer maar helemaal weg, maar dat zal me wel niet in dank worden afgenomen. Laat ik mijn hoop dan maar vestigen op een verbetering van de situatie als iedereen echt een beperkte computertijd per dag heeft...!

4 opmerkingen:

gerrie zei

Dag Karien,
Toen onze kinderen jong waren gebruikte ik de kookwekker. Nu zet onze dochter de kookwekker voor de computer. Bij het aflopen wordt zonder mopperen de compu-plek verlaten.
Misschien een ideetje?
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Karien zei

@Gerrie, nou de tijdslimiet is niet zozeer het probleem, maar wel het "iets anders gaan doen", terwijl in dezelfde kamer iemand anders een reuze spannend spel aan het spelen is. Dan zitten ze bijvoorbeeld achterstevoren op de bank, of aan de tafel, maar dan wel naar de PC gedraaid... Liever dus een plekje wat meer uit het zicht, maar daar wordt aan gewerkt dus!

hartelijk zei

Herkenbaar verhaal!(voor onze oudste dan vooral)
Hou'em d'r in die computerloze dag zo af en toe!
Groetjes Adriana

Yukiko zei

Wij hebben standaard vier computervrije dagen per week. Ze mogen hier alleen op de woensdag en in het weekend. Dat is zo'n fijne regel, ik ben blij dat ik die vanaf het begin al heb ingevoerd. Nooit gezeur. Ze mogen dan drie kwartier per persoon en dat is ook genoeg, ze weten niet beter.

Spelletjes (bord-, kaart-, dobbel-spelletjes dus) doen we hier sowieso vaak, maar we hebben ook echt heel veel spellen, als ik ergens kom waar een spellenwinkel is, dan kom ik altijd wel weer met iets terug. Momenteel zijn carcasonne junior en regenwormen erg populair :-D