donderdag 17 september 2009

Spijkers met koppen


En wat doe je dan als er van die mooie kasteelkasten staan te wachten op een plekje? Snel even de wand afschilderen natuurlijk. De stenen waren al klaar (alle kanten van de spons zijn ervoor gebruikt), en vanmorgen is er wat schaduw met zwart aangebracht, een streepje met een penseel en een schaduwlijntje daaronder met behulp van een oud washandje. Met een ander washandje en witte latex zijn er nog wat wolken op de lucht gestampt, en voilà, de basis is er in elk geval...
En wat doe je dan daarna, als je man met een telefonische vergadering bezig is in de woonkamer, en de kleine jongens daar eigenlijk niet zo bij gewenst zijn (hij wil dit weekend beginnen met het inrichten van zijn werkkamer)? Juist ja, in de auto en op zoek naar een vloer. En die hebben we gelukkig gevonden: mooie donkergrijze "tegels" in zeil, en ook nog op voorraad.
Gido heeft vanmiddag de oude laminaatvloer uit de kamer gehaald, dus het zeil kan er in principe in.
En ga nu geen complimentjes geven voor de muur: voor een keer ziet het er op de foto veel mooier uit dan in het echt...
Dit blogje heb ik ook opgegeven op dit Noorse weblog voor ouders bij het thema van januari 2010, barnerom (kinderkamers).


12 opmerkingen:

Mama Monique zei

Nou ik doe het lekker toch hoor: wat een gaaf plaatje is het geworden! ;o)

Je maakt me steeds nieuwgieriger naar het totale plaatje. Hoe lang moeten we nog in spanning blijven wachten? ;o)

Karien zei

Tja, dat hangt natuurlijk van een aantal dingen af, maar dit is wel de kamer die nu voorrang krijgt, maar ja, André wil eerst nog naar de plinten en verwarmingsbuizen (vies!!) kijken, en wanneer hij tijd heeft... We doen ons best!

Mellody zei

Ik zeg niks ;-I

Yukiko zei

Ik ga niet zeggen dat het er mooi uit ziet, maar ik denk het gewoon, is dat wél goed? ;-)

Karien zei

Jullie zeggen of denken maar wat je wilt, je ziet toch pas hoe het er echt uitziet als je in deze kamer staat...

Nellie zei

Ik vind het tóch héél erg leuk!
Leuk gevonden, die wolkjes erbij...

jente zei

Om nou mezelf uit te nodigen om dat moois te komen bekijken gaat wel erg ver ;-)

...dus het blijft bij mij ook bij denken...

Karien zei

Ach, je mag best komen kijken hoor, maar voor mensen die dat écht leuk vinden, is het misschien het allerleukst als ook de andere kamers af zijn (dinokamer, blokhutkamer, babykamer...)

RiaN zei

Nouhou, mogen we niks zeggen? ìk vind het super origineel! en heel mooi!
Zeg Karien, misschien een idee om als alles klaar is een soort "rondleidend powerpointje" te plaatsen?

Karien zei

@Rian, goed idee. Zal nog wel even duren...

gerrie zei

Karien,
Complimenten met al je werk. Toch tijd vinden om dit te doen naast je gezin en je zwangerschap.
Respect hoor!
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Maureen zei

Ik ga je toch een complimentje geven over de muur, want vind ´em namenlijk zo heel erg leuk en mooi!

Moest ook lachen om je mannetje als zeemeermin...

En lees dat je een 8ste mannetje gaat krijgen.
Ik weet dat mijn dochters en ik heel even teleurgesteld waren, nadat de mevrouw die de echo maakte ons eerst vertelde dat er toch echt een meisje op komst was, om daarna haar verontschuldigingen aan te bieden, toen bleek dat het toch om een jongentje ging.
Het duurde maar even, en voelde me al gauw supertrots moeder te mogen worden van een 5de zoon....