vrijdag 23 oktober 2009

Elwin leest


Elwin zit in groep 3. Hij is best ambitieus, maar het lezen gaat niet altijd even soepel:
"Er... waren.... eens..." (Danny: "twee beren") .... Elwin, onverstoorbaar: "twee.... beren." (Danny, snel: Grote beer en kleine beer). Elwin, heel wat langzamer: "Grotte.. eh grote .... beer.... en ..... kleine.... beer".
Op dit punt had ik het niet meer van het lachen. Komt Danny naar mij toe: "is niet grappig". "O, dan zal ik wel huilen". "Nee, ook niet. Het is gewoon goed". Op het moment dat ik dit typ, is Elwin nog steeds bezig met hardop lezen, en is hij inmiddels aardig op gang gekomen.
Tja, het is best handig als je wordt voorgelezen zoals Danny, zodat je je lievelingsboeken uit je hoofd kent, maar de wil om zelf dingen te kunnen lezen, zoals Elwin die heeft, valt zeker in de categorie prijzenswaardig!

3 opmerkingen:

Nicole zei

Mijn zoon Piet zit ook in groep drie en is ook steeds aan het oefenen. Dan zit hij naast me in de auto en spelt uit: 'D' 'A' 'M', mama daar staat Dam!

Ik vind het schattig!

Purperpolletje zei

O,zo leuk als ze zelf gaan ontcijferen... Ik herinner me Luuk die met veel doorzettingsvermogen uit de Kijkbijbel voorlas. Hij spelde woordje voor woordje, langzaam, slaapverwekkend. Alleen het woord Egyptenaren vloeide telkens vlot uit zijn mond; dat hoefde hij niet te spellen van zichzelf!

Ada zei

En wat voelt het kind zich groot, dat net iets ouder is, dan het groep 3 kind! Ik vond dat altijd zo leuk om mee te maken. Genieten, die groep 3 kinderen. Mijn jongste doet groep 3 opnieuw... kan moeder nog een jaar genieten.

Ada