maandag 5 oktober 2009

Test test


Nu het buiten eindelijk wat kouder is geworden, konden we mooi de open haard testen. De bovenste helft van de oude schoorsteen is met de verbouwing vervangen door een nieuwerwetse koker van staal, en die moesten we natuurlijk wel even uitproberen! Gelukkig ging alles goed, en hebben we al twee avonden bij een gezellig haardvuur gezeten.
Wat we ook hebben getest, is het verwarmingssysteem. Daar ging het wat minder goed mee: op de babykamer en op de nieuwe badkamer blijven de radiatoren koud... Maar weer bellen met het installatiebedrijf, en heel hard hopen dat ze het zonder breekwerk kunnen fixen!

10 opmerkingen:

Yukiko zei

Wat lief, die verwachtingsvolle kindertjes eromheen... Wat zal dat gezellig zijn straks in de wintermaanden. Ik weet niet of jullie sinterklaas vieren, maar ik zie het al helemaal voor me... straks een hele lange rij schoentjes voor de open haard :-)

Karien zei

@Yukiko, ja hoor, en inderdaad de schoenen van allemaal... Moet ik er wel bij zeggen dat we veel moeite moeten doen om ze serieus een liedje te laten zingen.

Mellody zei

Heerlijk hè? zo'n haardje! Wij hebben de haard al meerdere keren aan gehad. Mag wel met dit weer en het is gezellig. Gaan jouw jongens er niet met dingen (net als papa) in het vuurtje porren?

Nicole zei

Gezellig de openhaard aan. Dat wil ik dit weekend ook weer doen.

MiekK's zei

Zo gezellig een open haard! Ik dacht inderdaad ook meteen aan sinterklaas, wij hadden vroeger thuis ook zo'n haard..

jente zei

Gezellig zo'n haard! Dat geeft gelijk zoveel sfeer en warmte (ook figuurlijk, bedoel ik :-) in je huiskamer. Hopelijk laten de CV problemen zich makkelijk oplossen.

Karien zei

@Mellody, Nee, de jongens gaan er niet in porren. Als ze door André oud en wijs genoeg worden bevonden, mogen ze wel - als het gevraagd wordt - een extra blok hout op het vuur leggen. Wij zijn altijd nogal voorzichtig geweest met vuur, in tegenstelling tot sommige andere gezinnen, die hun jongens maar hun gang laten gaan. André is bij de brandweer geweest, dus die weet hoe snel het kan gaan...

Mellody zei

Onze jongens mogen ook niet porren en/of hun gang gaan. Ik vroeg dat omdat de haard bij jullie open is. dat is misschien verleidelijk. Bij ons zit er nog een deurtje voor. Maar zelfs aan dat deurtje mogen ze niet zonder toestemming komen. Vuur is inderdaad snel en GEVAARLIJK.

Wiek zei

Hoi Karien,

ik verwachtte, na het lezen van je titel, een link in je stukje te vinden :-)
deze test lijkt me veel leuker :-D

groet Wiek

Yukiko zei

@karien, dat is hier ook een groot probleem hoor... zo braaf als wij zelf vroeger een liedje zongen is er niet meer bij, er worden rare teksten bij gemaakt of eentje wil een ander liedje. Dan is er weer eentje die de teksten verkeerd zingt enz. Ach, het is wél altijd dolle pret.