maandag 26 oktober 2009

Voorbereidingen



Half november hopen André en ik samen nog een weekend weg te gaan. Niet alleen met z'n tweeën, want we gaan met een ander echtpaar, maar wel zonder kinderen, en dat voor het eerst in ons achttien jaar oude huwelijk! We gaan naar de echtparenconferentie van onze gemeente, in Noorwegen, en we gaan met de auto omdat ik niet meer mag vliegen...

Een heel georganiseer om het thuis ook allemaal goed te laten verlopen, want de schoolgaande kinderen moeten natuurlijk gewoon naar school. De twee kleintjes moeten ergens ondergebracht, de drie lagere-schooljongens bij schoolvriendjes, en voor de drie oudsten regelt het zich wat makkelijker. Heel leuk is het om alvast de voorbereidingen te treffen voor deze logeerpartijen. Ik had nog heel wat mooie fleece liggen, die nu goed van pas komt: voor de logeeradressen maak ik een plaid van fleece, met een festonrand eromheen. Die pak ik dan leuk in met plasticfolie, met nog wat leuke dingetjes erbij. Nu ik de foto van de plaid maak, zie ik alleen wel dat de nieuwe stopnaald die ik via internet had aangeschaft, inmiddels verdwenen is - moet je ook maar je handwerk niet laten slingeren...

6 opmerkingen:

jente zei

Fijn om zo vlak voor de geboorte nog even samen tussen uit te kunnen! Maar inderdaad... veel geregel om thuis alles goed te laten lopen. Leuk idee om fleecekleden te maken als kado. Die sla ik op in het kado-idee-laatje in mijn achterhoofd :-)

Ada zei

Alvast een hele goede reis, Karien! Ik hoop je te ontmoeten op Brunstad. En een erg leuk idee, dat van die fleeceplaids.
Fijn dat er mensen zijn, die een weekendje voor je kinderen willen zorgen. Mijn kinderen zorgen voor elkaar, dat weekend...

jente zei

... ik bedoelde kado-idee-laadje...
Net iets te snel op 'plaatsen' geklikt :-)

Menrike zei

Wij gaan over 2 weken ook samen naar een conferentie in Dalfsen, iets dichterbij dan Noorwegen...! We mogen bij alle diensten, bijeenkomsten en muzikale dingen lekker zingen (ik) en drummen (hij) bij het muziekteam, dus we zijn er niet alleen om te ontvangen, maar ook om te dienen.
Voor de kinderen zijn ook 4 verschillende adresjes geregeld, maar oooooo!!!!!!! wat voel ik nu al een knoop in mijn maag! Ik ben nog nooit meer dan een paar uurtjes zonder Rosalinde geweest en nu een heel weekend! Slik...

menrike zei

Geweldig leuk trouwens, zo'n fleecedeken!

Wiek zei

Heerlijk om samen weg te gaan.
Fijn dat de kinderen allemaal goed onder dak zijn.
Super kado-idee met die mooie fleecedekens (en bijhorende aardigheidjes).
Succes met de (lange) autorit, maar geniet vooral van alle mooie uitzichten. Dat hebben wij ook gedaan! Al was het dan niet zo ver als jullie gaan.