zaterdag 21 november 2009

De voorpret is hier eindelijk ook begonnen


Omdat wij vorige week de intocht van sinterklaas hebben gemist, had ik gepland om vandaag naar de intocht van de goede man te gaan kijken in IJsselstein. Wat er dus niet van kwam. Het leeft ook niet zo bij onze jongens, die niet vragen om het sinterklaasjournaal te mogen zien (via internet). Kortom, we moeten er een beetje aan trekken. Toch lukte het om ze vanavond gezamenlijk sinterklaasliedjes te laten zingen bij de open haard, Gido er een beetje ongeïnteresseerd bij (staand), maar de anderen uit volle borst, zelfs Chrisje, die uit volle borst ongearticuleerde klanken produceert. De oudste drie waren in geen velden of wegen te bekennen, maar ja. Ik wed dat ik vanavond ineens hun schoen er ook bij zie staan...

3 opmerkingen:

menrike zei

Hahaha, wat een herkenbaar tafereel! Hier stond er vanavond ook één heel ongeïnteresseerd een beetje mee te brommen, terwijl de 3 meiden uit volle borst sinterklaasliedjes zongen. Zelfs Rosalinde deed onverstaanbaar mee en kwam met haar volume boven de rest uit. Ik heb het gefilmd, dus waarschijnlijk binnenkort wel te zien op mijn weblog...

Wiek zei

Wij hebben wel niet gezongen, maar toch wel vorige week elk een chocolade s-je in onze motorlaars gevonden :-)

het lieveheersbeestje zei

Ja, hier zijn ze ook niet zulke sintfans hoor. Maar misschien ligt het er aan dat ik wel altijd heb verteld dat het een soort spel is waar we allemaal aan mee doen. (wij wilden niet dat ze echt zouden 'geloven' in sinterklaas!) Maar nu de jongste op school is, vindt deze het wel helemaal superopwindend! Wij doen ook niet zelf aan sinterklaaskadootjes maar vieren kerst met kadootjes. (handiger ook want in november zijn er hier drie jarig en ik weet gewoon niet meer wat ik nu nog eens zou moeten kopen!). Volgende week gaan we hier een schoentje zetten...ik ben benieuwd!