donderdag 26 november 2009

Met een beetje weemoed

De vorige keer schreef ik al dat we hadden besloten om de hangwieg deze keer toch niet te gaan gebruiken. Met een beetje weemoed, dat wel, want hij is helemaal zelf gemaakt. Voor de verbouwing hadden we de ruimte gewoon niet voor een wieg op de grond, dus hing hij in onze slaapkamer boven ons bed:

Nu hebben we de ruimte weer wel, dus gaan we toch maar weer de witte gezinswieg in ere herstellen, maar hadden we onze nieuwe slaapkamer nu wèl afgehad, dan hadden we wellicht toch eerst nog de hangwieg opgehangen, want zeg nou zelf, dat had hij toch wel verdiend! Omdat ik weet dat veel creatievelingen, die mijn weblog lezen, het leuk vinden om te zien, hier een foto van de wieg, en hieronder een detail:
Eigenlijk is het heel eenvoudig om te maken: eerst een matrasje kopen voor de precieze maat, daarna een soort boodschappentas van canvas (IKEA) eromheen naaien, in dit geval gevoerd met een dunne oranje stof. Het gele randje is voor de sier. Even heel goed opletten, want de korte einden moeten een langere flap om de stok hebben omdat die boven de andere stok komt, gaatjes in de uiteinden van de stokken, en twee koorden erdoorheen halen. Bovenaan een knoop en een haak, en in het plafond een oog. Eromheen had ik oranje voile gebonden. Onder het matrasje zat een even groot stukje gaatjesboard voor de stevigheid. Volgens mij zou je met het maken van zulke wiegen geld kunnen verdienen! Doe ik lekker niet, één keer is voor mij voldoende, en geld verdienen lukt gelukkig op een andere manier, met een iets beter uurloon. Maar wie het ook eens wil proberen, en nog meer gegevens nodig heeft, vraag dat gerust!
In het gebruik is de wieg trouwens heel goed bevallen: je hoeft je voet maar uit te steken om de wieg aan het schommelen te krijgen!

10 opmerkingen:

hartelijk zei

Leuk! Ben benieuwd naar waar het kleintje nu in komt...ik heb evt. nog een haak om zo'n wiegje in een deuropening te hangen als je die wilt voor beneden ofzo?! Laat maar weten...
groetjes Adriana

Karien zei

@Adriana, goed idee inderdaad om de wieg alsnog beneden op te hangen... maar ik denk dat we daarvoor de kinderwagen gaan gebruiken. Die is nog veel mobieler, en schommelt ook heerlijk. Binnenkort ook te zien hier, ik heb hem met dezelfde stoffen opnieuw bekleed omdat de vorige bekleding in de schuur was verschimmeld...

Juudske zei

Ik heb ook erg fijne herinneringen aan ons hangwiegje boven ons bed waar onze zoon in lag. Hij was niet zelf gemaakt,maar wel compleet van stof een soort hangmatje met matrasje erin. De meeste babyspullen hebben we weggegeven of verkocht, maar ons hangwiegje was zo speciaal die zullen we altijd bewaren...Heerlijk je kind zo dichtbij..

MiekK's zei

Wat knap zeg, zelf een hangwieg gemaakt! Wel jammer dat je hem nu niet kunt gebruiken..
En wat een mooie buik heb je! Ik ben benieuwd wanneer het ventje gaat komen, succes met de laatste loodjes!

Zonnestraal zei

Wat heb jij een sfeervol leventje ,heerlijk zo n groot gezin!!
En wat dijn dat jullie volgende kindje bij jullie mag opgroeien!!
Groetjes van Zonnestraal

Zonnestraal zei

Wat heb jij een ontzettend gezellig leventje zo met je grote gezin!!!
Geweldig en wat een geluk dat dit nieuwe kindje ook bij jullie mag opgroeien!!
groetjes van zonnestraal

Wiek zei

Hoi Karien

nog geen enkele reden om een wieg te plaatsen (of het moeten de katjes zijn die mijn hoofdkussen op willen eisen ;-) ) maar wat lijkt me zo'n hangwiegje heerlijk! Misschien wel omdat ik zelf wel graag in zoiets licht-schommelends zou willen slapen (utopisch natuurlijk, dat moet je met golf/reis/wagen/zeeziekte helemaal niet willen)...

groet Wiek

Margreet zei

Geweldig idee, zeg, vooral als er gewoon geen ruimte is. Die ruimte boven je bed gebruik je anders helemaal niet.

Huize steen zei

Wat leuk, zo een hadden wij ook voor dochter !! Heerlijk hing ze naast me, wat heb ik daarvan genoten :-) En dochter ook denk ik ;-)En inderdaad als ze een kickje gaf deed ik met mijn voet even de wieg schommelen en ging ze weer heerlijk verder slapen :-)

Anoniem zei

Hoi Karien,

Leuke wieg!
ziehier een firma die eenzelfde soort idee had en dat geprofessionaliseerd heeft.
http://www.kindekeklein.nl/

Ellen