zaterdag 7 november 2009

Nog meer taarten


Vandaag hebben we maar liefst drie walnotentaarten gebakken. Met twee walnotenbomen in de tuin is het wel zo handig om een lekker recept voor een zoete taart bij de hand te hebben, en met dit recept hebben we inmiddels ook alweer heel wat anderen blij gemaakt. Dat gaan we nu ook weer doen: twee hiervan gaan naar mensen die de komende week allerlei diensten voor ons gaan verrichten terwijl wij in het hoge noorden vertoeven. We geven ze nu alvast, omdat er aankomende week niet zoveel tijd over zal blijven om ook nog eens te bakken. Hoewel, met de hoeveelheid werk is het me weer eens heel erg meegevallen. Gisteren, toen ik aan het koken was, heeft Irene alvast drie keer de hoeveelheid deeg gemaakt met de keukenmachine. Dat bleef makkelijk een dag goed in de koelkast. De walnoten, 300 gram deze keer, had ik 's morgens al gezellig samen met Danny en Chris gekraakt (Chris krijgt het zelfs al voor elkaar om noten te kraken!). Behalve het notenkraken is het verder nauwelijks meer werk om het recept te verdubbelen of te verdrievoudigen, en deze taarten kunnen ook in de diepvries, hoewel ze die bij ons nog nooit hebben gehaald...
De taart is een echte aanrader voor wie van caramel en walnoten houdt!

3 opmerkingen:

Babette zei

Hoi daar was ik alweer, ik herkende ook dit taartje uit de Allerhande van een paar jaar terug!!
Ik maak hem sindsdien altijd op sinterklaasavond, wij houden hier niet zo van gevulde speculaas, dus zodoende.
Ook weer erg lekker..........
groetjes,

Tineke zei

Karien, wat zien de taarten er heerlijk uit. Wat jammer dat ik geen geurcomputer heb. Ik denk zo maar dat ze ook heerlijk ruiken!

het lieveheersbeestje zei

Lekker zeg! Heb je die walnoten bomen in jullie eigen tuin?! super!!