vrijdag 20 november 2009

Weer een makkelijk recept


Voor mensen die, zoals wij, één keer per week de boodschappen doen en aan het eind van de week door de verse groente heenraken, is dit misschien wel een goede tip. Wij vinden het in elk geval heel erg lekker:
Spinaziestamppot met spekjes en kaas
Aardappels koken, ondertussen spinazie uit de diepvries ontdooien en opwarmen in de magnetron (of op het vuur), kaasblokjes naar smaak of naar eer en geweten snijden, en spekreepjes uitbakken. Aardappels stampen, goed hete spinazie erbij, spek en kaas erbij, en iedereen eet weer voldoende groente. Zout doe ik er nooit extra bij als er kaas en spek (of ham) door zit.
Onze hoeveelheden: ongeveer 1800 g aardappels, 3 x 450 g spinazie, 1 pakje spekreepjes en een flink stuk kaas zonder de weegschaal te gebruiken.

7 opmerkingen:

Huize steen zei

Ziet er lekker uit !! Ga ik zeker eens proberen !!

Mama Monique zei

Simpel kan ook lekker zijn ;o)

Zie net dat je er even lekker tussenuit bent geweest? Heerlijk hoor!
Hoe is het met de buik? Gaat alles nog naar wens? Zal toch nu niet lang meer duren? Hou nog even vol hé? ;o)

Ilse zei

Ik ga dat ook eens proberen!

Mellody zei

Spinazie stamppot heb ik nog nooit gemaakt. Het klinkt lekker. Wij doen dit met andijvie. Dan gaat er ook kaas door heen en vaak nog gekookte eieren , een gebakken uitje en stukjes appel.
Morgen is het hier ook weer boodschappendag :-)

Nellie zei

Lijkt me lekker, en ik ga het ook eens uitproberen!

Margreet zei

Klinkt goed en lijkt me het proberen waard!

jente zei

Dit is bij ons ook tijden een favoriete stamppot geweest. Toen ik zonder aardappels moest gaan eten heb ik dit het meest gemist in het begin. Nu de allergie minder lijkt kan het af en toe weer: genieten!