dinsdag 15 december 2009

Hij staat

Nee, niet de kerstboom...
Menrike vroeg hoe het nu met mij gaat. Laat ik het illustreren met dit voorbeeld: Vandaag wilde ik graag dat de kinderwagen tevoorschijn gehaald zou worden. Omdat Jan thuis was, vroeg ik netjes of hij hem van de zolder wilde halen, wat hij deed toen ik mijn middagslaapje deed. Toen de kraamverzorgster naar huis was, wilde ik de kinderwagen in elkaar zetten, maar het onderstel bleek nog in de schuur opgeslagen te zijn, onder het lege zwembad en nog een paar dingen. Die heb ik dus wel zelf van de plank getild, onder al die zware spullen vandaan. Dit mag waarschijnlijk helemaal niet, maar ik voel me wel zo dat dit kan. Het is maar goed dat ik geen paracetamol gebruik, zo houd ik het best feeling met mijn lichaam, en ik voel dan ook heel goed aan wanneer ik moet stoppen. Wat ik dan ook doe op zo'n moment. Het mag duidelijk zijn dat het heel goed gaat, zo ken ik mezelf weer. En als het niet gaat, heb ik gelukkig mijn ridders en een jonkvrouw die van alles voor me doen!
En wat staat er nu dus te pronken in de kamer?

Voor de vorige baby opnieuw bekleed omdat het witte leer van de kap lelijk was geworden, en de lichte bloemetjesbinnenkant aangetast door "het weer". Voorzichtig heb ik toen alles losgemaakt en van de zelfde stoffen als de hangwieg nageknipt en weer in elkaar genaaid. Rood canvas aan de buitenkant, oranje katoen aan de binnenkant, een zacht laagje fleece ertussenin bij de bak, en een strookje geel katoen ertussen rondom de kap. Met kleine spijkertjes heb ik de bekleding van de bak vastgetimmerd (je ziet dat ik dat heb gedaan aan de kromme exemplaartjes) en het resultaat mag er best zijn! Kosten: restjes stof...

8 opmerkingen:

Huize steen zei

Wat een schattige kinderwagen !! En wat fijn dat je je alweer zo goed voelt, houd je jezelf wel in acht een keizersnee is niet niks !!

hartelijk zei

Volgens mij ben je een ongelooflijk sterke vrouw!!

Purperpolletje zei

Mooi joh! Je knapt wel héél snel op... Ik had ook twee keizersnedes, maar poeh hé, rekken en strekken deed pijijijijijn...
Voorzichtig aan, jij!

Ilse zei

leuk!!

Menrike zei

Goed om te lezen dat het goed met je gaat. 't Is niet niks wat je hebt meegemaakt!

En wat een plaatje van een wagen!

Antje zei

Knap gedaan, zeg! Ziet er prachtig uit!

Mellody zei

Ik vind hem geweldig! Zou spontaan een baby op de wereld willen zetten om daarmee rond te lopen ;-)

franca zei

Leuk!
Maar doe je voorzichtig?