maandag 14 december 2009

Sjonge zeg

Vanmorgen kwam de verloskundige die de bevalling zou doen, even langs. Het was fijn om met haar na te praten, want toen ik uit de narcose bijkwam, was zij niet meer in het ziekenhuis. Zij vulde ons toch al wonderbaarlijke verhaal nog aan met een paar bloedstollende elementen. Ten eerste het ziekenhuis waar wij waren: Hofpoort in Woerden. Daar hebben we zo'n geluk mee gehad! Ze heeft ook ervaring met bevallingen in andere ziekenhuizen in de regio uiteraard, en ze weet hoe het daar was gegaan, nl. eerst bij de bloeding de arts-assistent waarschuwen, die zou dan een echo laten maken, en daarna overleggen met de gynaecoloog. In ons geval zou dat veel te lang hebben geduurd... En verder het tijdstip waarop het gebeurde, zo tegen het einde van de werkdag. Zelfs in het Hofpoort ziekenhuis staat na die tijd niet op elk moment een OK-team klaar. Nu was de OK net schoon, en stond de anesthesist op de gang te kijken of er wellicht nog een klein ingreepje gedaan moest worden. Stel je voor dat we een kwartiertje later waren gekomen... Het is net of alles van tevoren was uitgedacht - geregisseerd - als in een spannende film, en ik daarin meespeelde zonder het van tevoren te hebben geweten. En, eerlijk gezegd, is dat niet ook zo?

Nog een leuke foto van onze jongste twee. Kijk eens naar die handen: wij dachten dat Chris van die kleine handjes had!

8 opmerkingen:

Wiek zei

Lieve Karien en familie,

nog meer kippevel als ik dit soort details dan weer lees. Wat dankbaar om terug te kunnen kijken op een bevalling waarin alle puzzelstukjes op hun plek zijn beland (gelegd, gevallen...).

glimlachen moet ik als ik zie dat jullie Bart als enige van de kinderen als label is toegevoegd op je blog :)

groet Marieke

Margreet zei

Poeh zeg, het verhaal wás al zo heftig en als je dit dan ook nog hoort... Dan wordt het gevoel van dankbaarheid dat het zo goed is afgelopen ook steeds dieper, lijkt me. Kan het me voorstellen als je alles even een plekje moet geven...

Nellie zei

Wat een heerlijk manneke!
Nog van harte gefeliciteerd met de nieuwe loot aan de stam!
Ik had al eerder geprobeerd te reageren maar om de een of andere reden 'pakte' hij hem niet...
Geniet van jullie wondertje!

Karien zei

@Wiek, ja dat had ik ook gezien, dat heeft André dus toegevoegd... Ik maak er nu maar gebruik van. Het is ook de enige baby die geboren is tijdens mijn blog-periode ;-)

Juudske zei

Supergefeliciteerd nog met de geboorte van bart!
Nou wel en heftig verhaal hoor...blij dat jullie het gered hebben.....En nu flink herstellen en genieten van jullie mooie mannetje. wat heerlijk zoveel kinderen!!!!En ieder kind weer zo speciaal!!!!!!
Veel liefs van Juud

Liene zei

Wat zijn die kleintjes dan snel groot he? Zowiezo maken de jongste uit een gezin een sterke ontwikkeling door als ze een broertje of zusje krijgen, ze voelen zichzelf dan al zo groot!

hartelijk zei

Lieve Karien,
echt ik ben zo blij en dankbaar met jullie dat alles zo goed is geregisseerd, geen betere dan Hij!

Menrike zei

En hoe gaat het nou met JOU?