zaterdag 19 december 2009

Spannende post en een leuk spelletje

Gisteren zaten er maar liefst drie cadeautjes bij de post, plus een aantal felicitatiekaarten. De post was laat, dus bij het avondeten werd alles aan tafel door deze en gene opengemaakt - met als gevolg dat we bijna niet meer konden achterhalen welk cadeautje van wie kwam. Een onbedoeld neveneffect van het gezellig samen doen...
Vandaag ging de bel. Een horde jongens vloog naar de voordeur en kwam terug met een grote bos bloemen:

Helaas weten we niet van wie ze afkomstig zijn, want behalve een aardige felicitatie op het kaartje, staat er verder geen afzender vermeld! De mevrouw van de bloemenwinkel, die we gebeld hebben, had het ook al gezien, maar zij kon er niets aan doen; zo'n bestelling komt via de fax of zo binnen, en zij had ook al geen afzender kunnen ontdekken... Dus, mocht(en) de afzender(s) dit lezen, heel hartelijk dank voor het mooie boeket, maar misschien mogen we alsnog weten van wie???

Dit doet het ook nog steeds ontzettend goed: André die Bartje op zijn wijsvinger laat zuigen, en daarna een goed gesprek begint, met Danny als toehoorder: "Bartje, vind jij mama lief?" Bartje knikt heel ernstig. "Bartje, vind jij Chrisje lief?" Bartje knikt weer ernstig. "Bartje, vind jij Danny lief?" Bartje schudt nee.
Danny kon het niet geloven. Hij ging zelf nog eens vragen: "Bartje, vind jij mij lief?" Gelukkig knikte Bartje nu van ja.
Zelfs volwassenen trappen er nog regelmatig in. Ze schrikken zich soms wild van de aan onze baby toegedichte mentale vermogens, zonder te beseffen dat zijn hoofdje toch echt vastzit aan een wijsvinger...

6 opmerkingen:

jacq zei

hallo Katrien,

ik kwam via Purperpol op jouw blog terecht en moet in jou toch mijn meerder erkennen......8 jongens (en 1 meisje bovendien)! Ik krijg met mijn 4 knullen al zo vaak commentaar, wat moet jij dan wel niet te horen krijgen?
leuke blog hoor, en nog gefelicteerd met geboorte van Bart

groet van Jacqueline

Wiek zei

Wat een geweldige truc :-)
en wat een verwennerij!

groet Wiek

Zeeuwse Mama zei

O wat leuk dat spelletje van papa en Bartje ;-)
Leuk gevonden ;-)

Karien zei

@Jacq, eerlijk gezegd krijg ik nooit opmerkingen over het aantal kinderen, of het moet zijn dat mensen het zo gezellig vinden. Vroeger was dat wel anders, dan haalde ik op zaterdag brood voor de hele week (in Amsterdam, voor mijn ouderlijk gezin, ook 10 personen) en dan kreeg ik soms een hoop commentaar...

plukdedagsandra zei

Wat een leuk spelletje.

En hier is de post jammer genoeg niet geweest gisteren.
Ik ben ook wel benieuwd van wie dat boeket is.

Liene zei

Geweldig die terugkerende papa-baby gewoontes/tradities! En mooie foto's trouwens. Volgens mij ben je echt lekker aan het genieten!