zaterdag 12 december 2009

Weer thuis!

Even snel een berichtje zonder foto deze keer want de camera ligt beneden en ik ben boven...
Mijn complimenten aan André voor het vorige bericht. Je ziet, hij trekt veel meer reacties dan ik...! Zijn verslag is aardig compleet, dus hoef ik mijn op de IC opgeschreven verhaal niet over te typen. Maar wat een ervaring! Alleen al de keizersnee. Tussen het moment van eerste gebeurtenis (bloedverlies) en keizersnee zitten maar 17 minuten, en voor mij duurde het daarna 1 seconde voordat ik wakker werd op een rijdend bed. Direct vroeg ik waar mijn baby was, en gelukkig was er iemand die naast me liep en die me zei dat hij gezond was. Wat een geluk! Ik dacht eigenlijk meteen aan de lofzang van Maria uit Lucas, omdat ik zo'n gevoel had als zij moet hebben gehad: hoe bestaat het, dat Hij, die zo groot is, op zo'n volmaakte manier naar mij heeft omgezien, en alles zo perfect heeft geleid. Ik voel me zo ontzettend bevoorrecht; ik bedoel maar: hoe vaak gaat het wél mis, en waarom zou dat niet bij ons gebeuren?
In de loop van de afgelopen dagen begon ik ook te beseffen dat ikzelf ook gespaard ben. In totaal ben ik meer dan 3 liter bloed verloren, en als je dan gaat nadenken over hoe het was gegaan als we thuis rustig hadden gaan zitten afwachten... niet doen dus. Alleen maar reden voor meer dankbaarheid.

Inmiddels is de bleekscheet van het vorige bericht weer aardig bijgekleurd dankzij vier zakjes bloed. Wel voel ik me nog steeds een beetje als een walvis op het droge, vooral als ik me om wil draaien... Ik zal nooit meer licht denken over keizersnedes in elk geval!

Bij de Achterbergen gaat nu de thuis-kraamweek in, als het goed is in totaal zes dagen nog hulp, en daarna het gewone leven. En het blog-leven? Hopelijk lukt het om de regelmaat erin te houden! We zullen zien.

Nog één dingetje voor vandaag: DE NAAM. Een beetje flauw natuurlijk, want de naam die we gekozen hebben, staat uiteraard wel in ons namenboek, en we hadden gevraagd om andere namen, maar eerlijk gezegd denk ik dat zo'n beetje alle suggesties ook wel in dat boek stonden, dus voel ik me niet schuldig dat we voor Bart hebben gekozen. Een tijdje terug heb ik eens teruggekeken wie die naam allemaal hadden geopperd, en dat bleek alleen Zeeuwse Mama te zijn geweest! En wat was het grappig dat ze vorige week ook nog eens een reactie instuurde dat ze aan me had gedacht, en dat ze dacht aan de naam Bart. Dus inderdaad Sandra, je hebt gescoord. Eerlijk gezegd moet ik nog steeds nadenken over een prijs; heb je zelf een suggestie? ;-)

7 opmerkingen:

Wiek zei

Hoi Karien,

fijn dat je weer thuis bent! En dat André meer reacties trekt... Hij had nogal een primeur, niet? Veel sterkte met weer aansterken en vooral veel genieten van en met je gezin!

groet Wiek

Babette zei

Fijn dat je weer thuis bent, en ik kijk nu nog meer uit naar je berichtjes.....

Veel geluk voor jou en je gezin!

Groetjes,

Zeeuwse Mama zei

Fijn om weer een berichtje van jou te lezen Karien. Ik heb er nog erg vaak aan moeten denken, aan het heftige bevallingsverhaal van Bart. Ergens verwacht je zoiets denk ik niet als het al je 9e bevalling is...ik ben zo dankbaar met jullie, dat je al in het ziekenhuis was.
Bijzonder om te lezen dat je aan de lofzang van Maria moest denken..!
En een keizersnee is inderdaad niet niks. Ik beval liever 'gewoon'. (heb met de jongens een keizersnee gehad, en de meisjes zijn vaginaal geboren) Ik hoop dat je snel op mag knappen.

Dan over de naam; ik vind het nog steeds een beetje apart eigenlijk, dat dat opeens zo in m'n gedachten kwam. Ik wist niet meer trouwens dat ik die bij het blogje over de namen ook al had genoemd. Ik wist ook niet meer dat je er een 'prijsje' aan verbonden had voor de aardigheid. Suggesties? Geen idee ;-)
Het eerste wat in m'n gedachten kwam toen ik het las was: een geboortekaartje? ;-)

Karien zei

Ha, een geboortekaartje... Tuurlijk, we gaan er gelijk aan beginnen! (Ze moeten inderdaad nog gemaakt worden.) Stuur je je adres dan in elk geval? Ik zal het niet publiceren;-)

gerrie zei

Onze dochter had ook geen gemakkelijke bevalling/keizersnede en wat minder bloed kwijt dan jij. Wil je a.u.b. goed uitzieken? Even nu eerst aan jezelf denken want als je je te "groot" voordoet dan duurt het veel langer voordat je je weer helemaal fit voelt. Met zo'n wonder mag/moet je eerst genieten, het stof op je plintjes ligt er over een half jaar ook nog wel. Of probeer hulp te krijgen voor een poos.
Het lijkt me heerlijk om weer thuis te zijn. Gewoon weer met je gezin van alle dingen meeleven. Sterkte! En nogmaals; zorg goed voor jezelf!
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Menrike zei

Goed weer wat van je te lezen, Karien!
Laat je maar lekker verwennen door man en andere kinderen! Je hebt het verdient!
En lekker genieten van dat kleine frummeltje...!
'k Ben woensdag weer tante geworden en heb ook zo'n mooi klein mannetje vast mogen houden... dat is toch het mooiste wat er is... Genieten hoor!!!

yukiko zei

gefeliciteerd!! had het helemaal gemist...