woensdag 20 januari 2010

Afscheid van maatje 56

Het is niet zo dat ik het hem niet gun om groot en sterk te worden, maar moet het nou zó snel?

Er zijn af en toe mensen die willen weten hoe het nu met mij gaat na de keizersnee. Nou: goed dus. Gisteren was Bart zes weken en zit de hersteltermijn er officieel op. Het litteken doet af en toe nog pijn, vooral als ik veel gedaan heb, maar erg veel pijn doet het niet, en dat ik dan lekker mag gaan zitten, is natuurlijk alleen maar een voordeel. Psychisch heb ik er helemaal geen last van gehad eigenlijk. Ik voelde alleen maar grote dankbaarheid dat het goed is afgelopen met Bart, en dat ik het pijnlijkste deel van de bevalling heb gemist, vind ik eigenlijk niet erg. Per slot van rekening had ik dat al acht keer meegemaakt. Misschien ben ik gewoon heel erg nuchter. Al eerder werden we gewaarschuwd voor een emotionele klap (toen Jan als klein jongetje diabetes kreeg), maar die is ook nooit gekomen: er was toen ook alleen maar opluchting dat het niet iets ergers was, wat net zo goed had gekund aangezien we Jan met spoed naar het ziekenhuis moesten brengen, midden in de nacht, en hij nergens meer op reageerde. En natuurlijk hielp het ook dat we wisten dat veel mensen met diabetes best oud worden. Maar de allerbeste hulp is natuurlijk de basis onder ons leven: ons geloof in God, en dat Hij met dit soort verzoekingen ook voor de uitkomst zal zorgen, zodat we ons niet verliezen in wanhoop of andere nare toestanden.

Zo, en dan nu nog een foto van het jongetje met zijn iets te krappe truitje. Zo te zien vindt hij het zelf niet erg!

19 opmerkingen:

tim en lucas zei

ow ze worden zo snel groot.

ik zie dat jij je kids ook met iets van 2 jaar er tussen hebt zitten lijkt me best pittig hoor.

De vorige zwangerschap van mij was de oudste 1 jaar. ik moet er nu niet aan denken weer zwanger te zijn . zwanger zijn is leuk maar niet met een dikke buik achter 2 kinderen aan te rennen een van 4 en een van 2.zeker als ze zo nu en dan eens luisteren.

maar ik vind het leuk telezen dat er wel mensen zijn die dit kunnen.

en je jongste ziet er echt lekker uit.
met zijn onder kinnetje.

Huize steen zei

Wat gaat het ook hard he !! En is het een echt afscheid van maatje 56, of gaat maat 56 nog eens de kast in voor een volgende ?? ;-)

Aritha V. zei

Lief mannetje hoor! Maatje 68 is ook nog heeeeeeeel klein! Bij mij hebben ze nooit maat 56 gedragen. De laatste was 10 pond.

Geniet alsjeblieft. Het is zo'n mooi geschenk.

Liene zei

Hij wordt echt al heel groot! Gaat veel te snel hè? Hoe gaat het met de andere kinderen hoe "ervaren" die hun nieuwe broertje nu na 6 weken?

Vlijtig Liesje zei

Wat een schatje! En het gaat ook erg snel allemaal. En het verlaten van maatje 56 is een klein afscheid, maar ook een nieuw begin!

hartelijk zei

Mooi manneke,
fijn dat het goed met je gaat!!
Op naar maatje 62,

ik heb ook al weer heel wat lieve klein pakjes voor grotere lieve pakjes moeten verruilen...
ach wat gaat dat snel, heb het gevoel nog maar net begonnen te zijn en maatje 68 ligt alweer op de plank...

Heb trouwens vaak dat mijn computer op tilt slaat of vast loopt als ik hier probeer te reageren, proxy instellingen staat er dan,
waar zou dat aan kunnen liggen?

groetjes Adriana

tikje wit zei

Bart is een tofferd! Happie en happie en groeien gaat rappie!

Karien zei

@Adriana, dat probleem heb ik zelf ook af en toe als ik een reactie wil plaatsen. Het ligt waarschijnlijk aan blogspot, ik heb het met anderen ook wel eens. Altijd nog minder lastig dan zo'n raar woord moeten intypen... (vind ik dan)

Karien zei

Trouwens, de computer slaat hier niet op tilt hoor, loopt ook niet vast, dus misschien heb ik het over iets anders. Bij mij gebeurt het vaak dat mijn reactie niet kan worden verwerkt. Druk ik dan nog een keer op Reactie plaatsen, dan doet hij het wel.

Yukiko zei

Hier ook vorige week afscheid genomen van maatje 56... weet uit ervaring dat ik geen kleine kinderen baar, dus was geen verrassing... 62 gaat langer mee als het goed is. Tenzij hij net zo groeit als Jessai deed, maar daar lijkt het niet op (gelukkig, want laat ze nog maar even lekker klein blijven...).

Wat een heerlijk ventje trouwens. Nog steeds vind ik Bart veel (meer dan een week dus) ouder lijken dan Elyas, en een stuk allerter ook, Elyas is nog echt zo'n prulleke, ondanks zijn lengte dan.

Mammalien zei

au au, doet pijn he (bij de mamma vooral) als dat hele schattige kleine truitje te klein wordt!!

Jente zei

Een heerlijk ventje! Mooi dat hij zo lekker groeit, al is het altijd jammer als je een maatje kleren op moet ruimen (of dan toch nog maar èèn keertje dat ene leuke truitje aan... voor het ècht doos ingaat :-)

Karien zei

@Jente, dat doe ik niet meer, anders zou hij constant net iets te kleine kleertjes aanhebben, terwijl net iets te grote veel schattiger staan (en daarin lijkt hij dan weer klein).

jente zei

Ja, dat is ook zo. Maar met de allerliefste of super stoere truitjes deed (en doe) ik het nog wel eens. Gewoon, nog èèn keertje..

Maar ik heb de kast van de jongste wat opgeruimd en de 'nog een keer' categorie eruit gevist :-) Hij is lekker gegroeid en dat maatje groter maakt hem nog meer een stoer (bijna) kleutertje.

Anoniem zei

Zo te zien is niet alleen het truitje te klein maar zal hij ook niet lang meer in de wieg liggen.
Fijn dat het zo goed gaat! groetjes Margriet

Karien zei

@Margriet, het is de kinderwagen ;-) en die is gelukkig voorlopig nog groot genoeg. Wij hebben een grote hoge, van riet, en tot nu toe was die groot genoeg totdat de baby van wie hij was dreigde over de rand te vallen. Dan zie je ineens zo'n koppie om de hoek van de kap heen...

Juudske zei

Het gaat ook al echt snel hoor...
Ik heb zelf ook al zoveel zakken kleding van onze Kjell weggegeven...hij is ok door de kleine maatjes heen gevlogen en met zijn 2 jaar en 3 maand al in maat 104/110 belandt. Maaar iedere keer geniet ik wel van de nieuwe kleding die ik voor hem kan kopen(geen dure merken of zo hoor) maar oh aan de andere kant mag het niet te snel gaan hoor.. helaas hebben wij er maar 1 om van te genieten.....Heerlijk lijkt me zo'n groot gezin... heerlijk druk!!!!Hard werken maar zzzzzzo genieten.....ik ben blij voor jullie

alicia zei

Het gaat snel he. Ik ben 16 dec jl. bevallen middels de keizersnede (3e keer) en heb bijna geen last mee van mijn litteken.
Mijn zoontje zit nu nog in maat 56 maar dat duurt geen weken meer eer hij hier uit groeit.

Veel sterkte nog ermee.

Sas zei

maat 56 of 62 ... maakt niets uit ... jullie mannetje is om op te vreten zo schattig!

groetjes Sas