zondag 17 januari 2010

Aparte zondag


En alweer konden we niet naar de landelijke bijeenkomst op Pagedal gaan. Deze keer omdat ik gisteren plotseling opkomende borstontsteking had. Dat heb ik eigenlijk bij elk kind wel een keer gehad, maar meestal wat korter na de bevalling. Gelukkig lijkt het te zijn gebleven bij een middag rillen in bed, gevolgd door het innemen van twee paracetamollen, maar om dan gelijk de volgende dag alweer zo'n hele onderneming op touw te zetten... Echt jammer, ook voor de kinderen. Nu had ik wel mooi de tijd om wat vertaalwerk te doen voor het blad van de gemeente. Dit blad, "Verborgen schatten", verschijnt in een aantal talen met dezelfde artikelen. Met een groepje mensen vertalen we deze artikelen uit het Noors naar het Nederlands, en ook controleren en/of corrigeren we elkaars vertalingen. Omdat het inhoudelijke artikelen zijn, is het belangrijk om het gewicht van de woorden goed aan te voelen en daar de beste vertaling van te maken. Een hele uitdaging!
Verder vandaag proberen we het voor de kinderen zo leuk mogelijk te maken. Lekker lang in bad, en toch naar McDonalds, omdat we dat al gepland hadden voor de terugweg en omdat dat een van de hoogtepunten van de dag was, waar zeker een aantal van hen zich al de hele week op heeft verheugd!

9 opmerkingen:

Wiek zei

He bah, dat klinkt ook meteen pijnlijk, borstontsteking... Is het dat ook of is het vooral het ontstekingsgedeelte waar je last van hebt, met rillen etc?
Ik hoop voor je dat het inderdaad bij een middagje rillen blijft.
Veel plezier bij de McDonalds, ik weet nog hoe bijzonder wij dat vroeger thuis vonden!

groet Wiek

Karien zei

Eerlijk gezegd begint het met een zéééér pijnlijke plek in een borst. Laten drinken doet ook heel veel pijn, maar het is de bedoeling dat alles eruit gaat, zodat de ontsteking zich kan oplossen. Even tanden op elkaar dus.

plukdedagsandra zei

Heb ook 9 dagen na de geboorte van onze jongste een borstontsteking gehad (de eerste keer dat ik dat had trouwens). Pijnlijk! Die borst moest volledig leeg elke keer dus heb ik toen voor het eerst ook afgekolft: het kon niet anders!
Is het nu al beter? Ik ben ook gewoon blijven voeden en het is weggegaan zonder antibiotica, maar prettig is anders.

Anoniem zei

Op zondag naar de McDonalds??

Karien zei

Is het nou zo dat ik een meelezer heb die vraagtekens stelt bij onze zondagse bezigheden? Misschien neem je genoegen met het antwoord dat komt uit Rom. 14:5: "De ene stelt de ene dag boven de andere, de ander stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd."

Wiek zei

Hoi Karien,

ik hoop dat het beter gaat met je borst en de onsteking, en dat jullie genoten hebben van de McDonalds.
Zelf heb ik zo de balen als ik last heb van mijn borsten, af en toe spelen de hormonen op en heb ik het gevoel dat ik verschrikkelijk opzwel. Bij elke beweging voel ik ze in de weg zitten en 's avonds in bed kan ik geen fijne houding vinden.
Jouw berichtje, hoe weinig je er ook drukte om maakt, doet me dan even weer beseffen, dat ik het zo gek nog niet heb. Laat staan als ik dan elders lees over wat (de behandeling van) borstkanker met je lijf kan doen. Waar mopper ik dan nog over?

groet Wiek

Anoniem zei

Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
De sabbatdag is de zaterdag. Dat men nu de zondag als rustdag ziet, heeft te maken met het geloof dat Jezus Christus op de eerste dag van de week is opgestaan uit de dood. Op zondag wordt dit herdacht.

Karien zei

Lieve Anoniem (dat vind ik trouwens niet zo'n heel mooie naam, heb je ook een andere?), ik zou een hele discussie kunnen gaan voeren en er allemaal bijbelteksten bij kunnen halen die ons ertoe brengen te doen zoals wij doen, in de vaste overtuiging dat Gods zegen daarop rust, maar ik ben bang dat dat niet zou helpen. Zou het niet fijn zijn als je dit gewoon los kunt laten en kunt accepteren dat er mensen zijn die sommige dingen anders zien? En ze vervolgens niet veroordelen? Ik wil ook niemand veroordelen die de sabbat (zaterdag) of de zondag niet wil werken, ook niet mensen die hun baby's ten doop houden of wat dan ook. Als er dan verschillen bestaan, laten we dan elkaar versterken in onze overeenkomsten en de rest laten rusten! Liefs, Karien

Madelief zei

Dank je wel voor je laatste reaktie hier. Ik vind het heel naar als mensen je op zo'n anonieme manier de les lezen en de balk in hun eigen ogen kennelijk voor het gemak maar negeren.