vrijdag 29 januari 2010

Cadeaus voor iemand die alles al heeft


Het elk jaar terugkerende probleem van mensen die alles al hebben, is wat ze in vredesnaam voor hun verjaardag moeten vragen. Het liefst wil ik juist minder spullen in huis dan meer, en elke dag dat er meer opgeruimd en weggedaan wordt dan dat er bijkomt, is winst. Gisteren was dus duidelijk niet zo'n dag...
Als er bij ons dingen stuk gaan (Chris had bijvoorbeeld stukken gebeten uit de kurken pannenonderzetters), of kwijtraken (waar is die trechter nou gebleven), dan schrijf ik dat ergens op, dat wordt de basis van het lijstje. Wat er verder gisteren in de pakjes zat, was een verrassing, en alles kwam gelukkig van pas: extra dweilen, een glazen rechthoekige vaas, een koelkastdoos voor de vleeswaren, fietslampjes met batterijen, etc. etc. De oudste drie kopen zelf hun cadeautjes, wat zij kopen is elke keer een echte verrassing. Van Harry kreeg ik twee theeglazen, en van Jan en Irene samen een geurzakje, een mama-beker, een kookwekkertje (he ja, de oude deed het ook niet meer zo denderend) en een geurkaars die mooi kleurt bij onze slaapkamer.
Wat kun je nou geven aan iemand die alles al heeft, of van wie je de smaak niet kent? Wat bij mij altijd goed terechtkomt zijn dingen die opgaan (nee, voorlopig géén doucheschuim!!): een luxe koffiesoort, kaarsen of mooie servetten. Een bloeiende plant is ook heel gezellig. Hebben jullie nog ervaringen of tips?

19 opmerkingen:

Huize steen zei

Hihi ja hoe ouder je word hoe lastiger wat je nou weer moet vragen :-) Kadootjes van de kinderen vind ik sowieso waardevol, en zijn vaak met zorg uitgezocht. En meestal vraag ik geld, ik ben nu aan het sparen voor een blond servies, dus dan kan ik weer wat uitbreidingen kopen :-)

Anoniem zei

Hoi Karien,

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ken het luxeprobleem van alles al hebben. En dus niet weten wat je wilt hebben. Doe het ongeveer net als jij. Wat ik ook leuk vind, is een uitstapje cadeau krijgen/geven. Dus samen met het gezin gaan fietsen op park de Hoge Veluwe, toegangskaartjes voor een muziekavond of museum enz.

Vriendelijke groeten van Marijke

gerrie zei

Van Harte Gefeliciteerd.
Ik wens dat je een gezond, schitterend en mooi oud wijf wordt.
In de familie hebben we de cadeaus afgeschaft.
Als je komt is dat al een cadeau. We wonen ver uit elkaar. En de al volwassen kinderen krijgen een bijdrage en ook voor de beide kleinkinderen.
Ze hebben al zoveel. Soms tussendoor verzin ik wel eens wat. Zoals in december voor elk een fleece dekentje. Een goede fles sap van de boerderijwinkel wil ik ook wel eens geven. Soms maak ik een bol van 60 papieren servetten. Dat is een tijdje vouwen en in elkaar bouwen.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Arianne zei

ja ,dat probleem ken ik ook....en het ergste is als ik wel wat weet ik het gewoon ga kopen (schaam, schaam..)

@ huize steen. Koop voor je blond servies 2 pakken cruesli. Hierop zit een spaarkaart met 2 zegels (vandaar die 2 pakken) en dan heb je tot ergens eind april 25% korting op onderdelen van oa het blond servies bij V&D. Dochterlief van bijna 13jr heeft nl pas een piepklein zitje in haar slaapkamer gemaakt en daar een blond theepot en mokjes voor gekocht. Super gezellig servies! Zij heeft de versie even bijpraten.

Huize steen zei

Ja Karien dan kom ik natuurlijk nog even kijken hihihi ;-) Arianne bedankt voor de tip, ik ga er even naar kijken :-)

sillie zei

Allereerst alsnog van harte gefelicitaartjes met je verjarie.
Ik zelf herken het wel een beetje, maar ik ben ook blij met bv dingen als en bioscoopbon, bol.combon( ben zowiezo blij met bonnen) en soms vraag ik extra luxe dingetjes, zoals een echt lekker luchtje, of minder duur toch die superleuke kniekousen voor in mn laarzen bij de miss etam( waar ik het zelf voor gewoon kousen iets te duur vond)
Of die superleuke vaas noem het maar op, maar ik hou ook altijd een lijstje bij op de laatste bladzij van mn agenda, want anders ben ik m of kwijt of ik weet het gewoon ineens niet meer.
En servies/diggelengoed jaaaaa daar ben ik ook altijd erg gek op.
gr sillie

Mellody zei

gezellige tijdschriften, een goed boek, chocola!!, middagje of avondje weg, allerlei smaakjes thee, ...??

P.S: Ik dacht dat ik ook gereageerd had op je vorige blog? Of staat er nu bij iemand anders:" Gefeliciteerd, Gods zegen, gezondheid en liefde voor je nieuwe levensjaar!"

moeke Vera zei

nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag!

Dames, mag ik vragen wat een blond servies is ... blijkbaar een Nederlandse term, want hier in Vlaanderen kennen we dat niet ... :-(

Evelyn zei

gefeliciteerd met je verjaardag!

wat ik vaak doe is zelf een waardecheque maken met een activiteit erop die diegene leuk vind. Bijvoorbeeld een waardecheque om samen te lunchen.Het is origineel en valt altijd in de smaak :) (of ze doen alsof dat kan natuurlijk ook haha)

Karien zei

@Mellody, ik weet van niets, maar bij dezen dan: dank je wel!

Anoniem zei

Alsnog van harte gefeliciteerd, een goed en gezond nieuw levensjaar en bovenal Gods Zegen toegewenst.

Groetjes, Mariam

Willy zei

Gefeliciteerd!!!

MiekK's zei

Gefeliciteerd alsnog!
Bij ons komen boekenbonnen altijd van pas :-)

mama'ritha zei

Je was toch ziek op je verjaardag? ben je nu weer een beetje opgeknapt?

Karien zei

@Aritha, het bleek de voorbode van een tweede borstontsteking te zijn... Gisterenmiddag binnen één uur kwam het opzetten. Gelukkig weet ik wat ik moet doen, dus gaat het nu alweer. We zullen het een beetje rustig aan moeten blijven doen voorlopig... eerst wat betere nachten bijvoorbeeld.

Maureen zei

Als eerste, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon en broertje Bart.
Beetje laat, schaam....schaam ;os]
Maar ik heb genoten van alle foto's van kleine Bart, met trotse broers en zus.....
En uiteraard ook gefeliciteerd met je verjaardag!

Liefs,
Maureen

Liene zei

Tijdschriften vind ik zelf altijd een leuk cadeau, vaak gun je jezelf die luxe niet.

Monique Elisabeth zei

Nog van harte gefeliciteerd. Wat een goed idee om zo'n lijstje te maken. Dat moet ik onthouden, want hier sneuvelt er ook nog al eens wat ; )
Ik wens je een heel goed weekend.

mama'ritha zei

Sterkte met die borstontsteking dan. Is pijnlijk, ik weet er alles van. ls je er maar vroeg genoeg bij bent!