zaterdag 16 januari 2010

Doel bereikt


Gido heeft het doel van zijn harde werken bereikt: het geld voor de Wii was (helemaal zelf) bij elkaar verdiend met kranten lopen (waarbij de oudejaarskaartjes een grote duit in het zakje hebben gedaan) en overblijfgeld uitsparen door twee keer naar school heen en weer te fietsen terwijl de anderen met de auto konden, en met nog wat losse huishoudelijke klusjes. Het geld brandde dan ook in zijn bewustzijn. Toen André thuiskwam, wilde hij dan ook direct met hem naar de winkel, maar ja, we gingen eerst nog eten. Gido's laatste hap eten op: "nu is het na het eten". Afijn, gisteravond ben ik dus met Gido naar het stadje geweest. En nu staat er dus toch nog een Wii bij de Achterbergen, dat krijg je ervan als je van die doorzetters hebt. En nu wordt er gebokst, getennist, gebaseballt en gekegeld in de woonkamer.
En hoe vindt Gido het nou dat hij helemaal geen geld meer over heeft? "Helemaal niet erg". Nee, hier is goed over nagedacht. De Wii staat bij minstens drie vriendjes thuis (en nee, dat vond hij niet voldoende, hij moest er zelf ook één), dus hij weet precies wat het ding allemaal kan, en heeft lang en hard gewerkt om zijn grote doel te bereiken. En die ervaring gunnen wij hem graag!

6 opmerkingen:

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

wat goed dat hij zo kon sparen, fijn dat je zo'n verantwoorde zoon hebt :-)

Aritha V. zei

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring met dit ding in huis! Als je hem een poosje hebt, schrijf je er dan weer een blog over?

Heerlijk dat kinderen kunnen sparen voor een doel. Super dat zijn geld niet aan rommel opging!

Yukiko zei

Heel goed! Zo werkt het hier ook hoor, alleen zijn ze nog te jong voor een bijbaantje helaas (behalve krantenwijkje, dat heeft ze geprobeerd maar vond ze niet een megasucces, was ook een lastige wijk, weinig huizen/boerderijen maar grote afstanden en heel veel vervelende, enge honden die het erf bewaakten).

Karien zei

De krantenwijk is inmiddels opgezegd (nu het doel is bereikt). Ook wel weer prettig hoor!

Karien zei

@Aritha, we hebben ook al een Gamecube, een DS en niet te vergeten de gewone PC. Het zal gaan om de hoeveelheid tijd die besteed mag worden, maar ik zal goed opletten! Vooralsnog lijkt het de kinderen samen te brengen in plaats van te isoleren.

Aritha V. zei

Ik bedoelde het niet negatief, je hoeft voor mij niet op te leten. Alleen zat ik zelf te twijfelen over de aankoop. Zal ik... Voordat ik zoiets in huis haal wil ik wel eens weten hoe andere moeders het ervaren. ( qua prikkels enzo).

Ik heb er drie rondlopen hier die moeite hebben met teveel prikkels. Daarom...