vrijdag 1 januari 2010

Goede voornemens


Voordat onze goede voornemens wereldkundig gemaakt worden, eerst het verhaaltje bij de foto: Wij zaten lekker bij de open haard, terwijl de jongere jongens (met instructies) buiten vuurwerk aan het afsteken waren. Komt Frank heel enthousiast binnen: Pap, ik lijk wel 16 jaar, want ik heb zo'n groene bom afgestoken, en ik heb het overleefd! Helaas voor Frank, maar dat was tegen de regels, dus mocht hij verder binnen blijven...
Halverwege de avond zaten we bij elkaar, en iedereen mocht een goed voornemen opperen wat het liefst voor het hele gezin een verbetering zou zijn. Je mocht ook iets voorstellen voor iemand anders. In de trant van: het zou fijn zijn als het volgend jaar voor ons normaal was om .....
Dit werd het rijtje:
Harry wil graag dat het normaal wordt om één keer per week 's avonds een spel met elkaar te doen.
André wil dat het normaal wordt als er één persoon tegelijk aan het woord is, en dat er niet geschreeuwd wordt.
Karien wil graag dat het heel normaal wordt als er 's avonds na het eten direct (samen) af- en opgeruimd wordt.
Voor Chris willen we graag dat hij zindelijk wordt.
Gido wil dat het normaal wordt als alles waarmee gespeeld wordt, na het spelen opgeruimd wordt.
Irene wil graag dat haar kamer af komt, inclusief gordijnen.
Jan vindt het een goed idee als iedereen zijn wasgoed in de was stopt.
Over een jaar zijn we dus best een redelijk normale familie...

10 opmerkingen:

henriette zei

Volgens mij zou je bij ons vergelijkbare wensen krijgen. Spelletjesavond, afruimen, wasgoed en niet doorelkaar praten. Een gezegend nieuwjaar van mij ( moeder van 7)

Zeeuwse Mama zei

Hihi, geweldig, die laatste zin ;-)
Wel leuk om dat zo van je kinderen te horen. Weet je meteen waar je ze een plezier mee doet!

jente zei

Leuk om zo de goede voornemens met elkaar te bespreken. Wij hadden ook zo'n soort gesprekje met elkaar, zelfde soort wensen en ook in de hoop dat we best een normale, gezellige familie zijn/worden dit jaar ;-)

Een goed & gezegend jaar gewenst voor jou en je gezin.

Liene zei

Wat een mooie wens van Harry, elke week samen een spel doen ...!

Purperpolletje zei

Wat een goed idee, zo die voornemens uitspreken. Ga ik ook proberen voor elkaar te krijgen, hier. Ik hoop dat het normaal wordt dat we op een positieve manier op elkaar reageren en dat complimenten hier normaal worden.

Enne, ik kom graag langs, maar volgens mij woon je echt te ver en met die energie van mij... Ik weet niet of het goed zou zijn voor Bart! Misschien ga ik hem dan wel knijpen van vermoeidheid ;-)

Purperpolletje zei

En ach, arme Frank... Gaaf dat ie zo eerlijk is, maar ik hoop voor hem en jullie dat hij dit jaar niet zulke domme fouten zal maken!

Karien zei

@Lydia, gewoon (laten) oefenen met complimenten geven! We wonen zo ongeveer in het midden van Nederland.

Purperpolletje zei

En ik woon volgens mij aan de andere kant van het midden van Nederland ;-)

Karien zei

En dat vind jij te ver? Ocharme!

Wiek zei

Wat fijn om met elkaar zo de voornemens te delen en op tafel te leggen.
Ik moest ook hartelijk lachen om je laatste zin.

Karien een heel goed 2010 gewenst, voor jou en je gezin en alle andere dierbaren om je heen. Dat het maar een 'snel' jaar mag worden. Snel want alle leuke dingen gaan altijd zo gauw voorbij!

groet Wiek