zaterdag 9 januari 2010

Instinctieve voorbeeldfunctie

Zoals elke baby, moet Bart vaak een boertje laten na het drinken. Grappig genoeg heb ik op datzelfde moment ook vaak lucht in mijn maag, zodat ik het even kan voordoen... En dat terwijl ik al mijn hele leven gebukt ga onder het feit dat het expres boertjes laten niet tot mijn repertoire behoort. Al bij onze andere kinderen had ik dit fenomeen bij mezelf opgemerkt, maar nu valt het echt op. Zou dat nou een soort instinctieve voorbeeldfunctie zijn?

De kerstboom is weg, dus er was weer genoeg plek voor de box (op deze foto ligt hij daar dus in). Boven Bart hangt een nieuwe muziekmobiel met Nijntjes, die hij van een van zijn lieve tantes en ooms heeft gekregen. Er zat een voor ons onbekend melodietje op, maar inmiddels is dat een héééél bekend melodietje geworden...

10 opmerkingen:

hartelijk zei

Hé dat vraag ik me nou ook wel eens af, gek hé?!
Maar ik denk niet dat dat geluid de baby nou aanzet tot boeren, het is volgens mij dat gehussel dat de lucht bij beide omhoog werkt ;)
En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je blog!

Aritha Vermeulen zei

O,o...maar jij mag geen boertjes laten hoor. Anders doet de hele familie het straks.

Wat een lief mannetjes zeg. Worden zijn oogjes bruin of zal het baluw blijven?

Groetjes: Aritha

Anoniem zei

Ik vind dat hij op Chrisje lijkt. Wat is hij al groot en net een maand oud.
Gefeliciteerd met je blog! Je schrijft leuk en het verveeld nog lang niet, ook de gewone dagelijkse dingen zijn leuk om te lezen. Die zijn trouwens heel anders dan bij ons, een gepensioneerde opa en oma met twee kleinzoons (die wonen op een afstand van ongeveer 100 km, veel te ver!)
Wonen bij jullie opa en oma ver weg?
Groetjes Mariam

Karien zei

@Mariam, die tijd komt voor ons misschien ook nog wel (dat we opa en oma zijn...). André heeft geen ouders meer, maar mijn ouders wonen ongeveer 10 km hiervandaan. Ze hebben het ook heel druk, dus zien we ze bij ons thuis niet zo vaak, maar we zien ze wel regelmatig op de samenkomsten van de gemeente, en de kinderen hebben - de een meer dan de ander - wel een band met hen.

Antje zei

Die mobiel, die is bij ons erg lang favoriet geweest! Ondertussen ligt hij op zolder...

Mellody zei

Misschien blaast hij tussen de zuigjes door stiekem wat lucht er in...;-)

tikje wit zei

Wat een leukerd is die Bart!

Yukiko zei

Nee, ik heb het ook... dacht al dat het aan mij lag :-D

Yukiko zei

Ik vind hem trouwens veel ouder lijken dan Elyas, terwijl ze maar een week schelen, maar ik vergeet nog wel eens dat Elyas eigenlijk veel jonger is omdat hij 3 weken te vroeg is geboren.

Machteld zei

Haha, dat heb ik ook, kwam ik laatst achter... Mooie foto, schattig kereltje!