dinsdag 26 januari 2010

Maandag bij de Achterbergen

Je zult maar een ongewenst broertje zijn... ongewenst bij het spel van je grote broers, die je al de hele dag hebt moeten missen, en als ze dan eindelijk uit school komen, gaan ze boven spelen met de Playmobil, in Franks nieuwe kamer, met glijbaanbed, en jij mag er niet bij... Is het gek dat je dan een driftbui krijgt?

Met de andere broers is het (tenminste tijdens dit fotomoment) pais en vree:

En dan nog een update van Franks kamer. De dino's gaan er best makkelijk op met gewone muurverf. Het schiet alleen niet zo erg op, want na elke drie dino's moet er gewacht worden tot ze droog zijn, en moet het sjabloon schoongemaakt worden. We hebben dus nog heel wat te gaan... Graag zou ik een foto plaatsen van de vloerbedekking, maar die kreeg ik er niet goed op. Frank had gezegd dat hij graag gras wilde, dus gingen de heren zaterdag samen op zoek naar groen tapijt, terwijl ik thuis lekker in bed kroop. Kwam ik uit bed, lag er een enorme rol neon-groen tapijt op de overloop... Frank heel blij, wij ook blij. Maar ik ga met mijn ogen dicht stofzuigen...

Trouwens, over Frank zelf valt er nog wat positiefs te melden. Hij heeft op school één vriendje (ja hij wil er wel meer en doet regelmatig verwoede pogingen om ergens te mogen spelen, maar ze willen nooit met hem en o, wat doet dat pijn), en dat is dan ook echt een vriend. Hij lijkt wel wat op Frank en ze spelen ongeveer twee keer per week samen. Gisteren was Frank bij hem, en toen ik aan het eind van de middag Frank ging halen, vond ik hem op het straatje terwijl hij met vier andere jongens aan het spelen was. Drie uit zijn eigen klas en een grotere broer. Terwijl we naar huis reden, vertelde Frank dat er één tegen hem had gezegd dat hij tenminste goed kon spelen. Wat een opsteker! Hij bleef de hele dag verder ontspannen en lief voor de anderen thuis en dat wil heel wat zeggen.

10 opmerkingen:

Purperpolletje zei

Wat doet je dat goed, hè? Zo'n opmerking. En het effect ervan op Frank. Onze Luuk heeft dan wel niet dezelfde problematiek als Frank, maar is ook altijd alleen. Hij hoeft ook niet zo nodig, maar ik zou hem ook heel erg een vriendje toewensen en gewoon positieve ervaringen met andere jongens. Maar ach, op school en scouting gaat dat geloof ik best goed.

Juudske zei

Nou ik ben erg benieuwd hoe Franks kamer gaat worden hoor!!!ben hier met Kjells kamer bezig maar daar zat op 1 muur al mooi behang dus ik moet meer voor alles eromheen zorgen..Op de grond wit zeil....hoe houd je dat nu wit???? Kjell moet wel lekker kunnen spelen hoor..nouja het zat er al in en we zien wel hoe lang t meegaat...Leuk dat je foto's maakt!!!

Huize steen zei

Sneu is dat het, en het doet id pijn. Maar aan de andere kant heeft hij wel een vriend en een hele goeie. Dat is beter als 10 halve :-)

mama'ritha zei

Al zou hij één vriend hebben. Dat zou heel wat waard zijn toch.
Het doet echt pijn als je ziet dat je kind vriendschap mist.
Leuk, dat compliment.

Liene zei

Wat moeilijk is dat hè vriendschappen? Wel fijn dat Frank dan zo'n positieve opsteker krijgt (ook voor jou natuurlijk). Persoonlijk denk ik ook beter één goede vriendschap dan 10 halve! Bij ons speelt de oudste op een hele "eigen" wijze, waardoor het vaak niet zo fijn loopt als er een vriendje komt spelen ..., dat vind ik best moeilijk ...

moeke Vera zei

wat een trieste foto, zooooooooooo zielig kijken ...

Leuk voor Frank dat hij een goeie vriend heeft. Ik kan me best inbeelden dat het hard is voor je zoontje zo te moeten strijden om opgenomen te worden in een groep ... gelukkig heeft hij die jongen nog ...

Monique Elisabeth zei

Vriendjes maken valt vaak niet mee. Al wordt het vaak beter als ze wat ouder worden. Onze kinderen hebben eigenlijk pas op latere leeftijd vrienden en vriendinnen gekregen. Ze gaan dan iets verder van huis of naar de middelbare school en zijn dan niet beperkt tot eigen omgeving of basis school. Heel fijn dat het nu al gelukt is !!!

Willy zei

Wat een droomkamers hebben ze daar bij de Achterbergen, super! En wat fijn, zo'n fijne vriend voor Frank.

jente zei

Die broers-onder-elkaar-foto op de stoel: mooi dat die momenten er ook zijn (want hij kijkt wel erg verdrietig op de eerste foto).

De rand op het behang wordt leuk, al moet je er wel geduld voor hebben.. Frank krijgt zo een mooie kamer. Fijn dat hij zo'n opsteker kreeg van die jongens, dat doet hem vast goed.

Arianne zei

Wat ben je toch ontzettend kreatief bezig met die kinderkamers...Waar haal je dan ook nog de energie vandaan???
Fijn dat Frank in ieder geval 1 vriend heeft! Onze oudste heeft nog steeds geen vrienden....Wil het wrsch ook wel, maar kan zelf dat initiatief niet nemen...
Op de lagere school dus ook nooit feestjes ed. Behalve bij een paar van wie de ouders het zielig vonden. En oh wat doet dat zeer als moeder.
En nu nog...als middelste (bijna 17) zaterdagsavonds een zolder vol vrienden heeft of bij een van hen is dat hij weer moederziel alleen op zijn kamer hangt :-(

Succes verder met je kamers :-)